Någon som provat detta? Har en blanco i silgranit och finns "förborrade" hål som ska gå att slå ur. Vet att liknande förekommer till porslins tvättställ/ho. Tänkte sätta en eller 2 tvål/diskmedelspumpar.

http://www.skanco.se/diskbankar/montering/infallnad/montering_silgranit/

Ser ut så här på undersidan.
uploadfromtaptalk1353913188183.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slå ovanifrån med ett "lagom" runt föremål, något mindre än hålet. (ett rör t.ex.)
Slå lite halvhårt till att börja med så materialet spricker längst med förborrningen undertill.
Ta till en yxa eller en tyngre hammare så slaget blir stumt och bestämt.
Lycka till :thumbup:

Jag satte en bygglampa i utrymmet under diskhon för att enkelt hitta centrum på urstansningen, funkade bra.

Tog sedan ett halvgrovt dorn, ett djupt andetag och knackade till rätt bestämt med en snickarhammare.

Inga problem.

Låter bra, då blir det till att prova ikväll.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus

Då var det gjort. Men det var helt omöjligt att lysa sig till vars hålet var. Mörklade hela huset och drog in 500w bygglampan i skåpet och såg inte ett skit, testade 18v batterilampan, några olika led med starkt sken och låg temp utan någon förbättring. Så det blev till att mäta och det gick ju också. Men det var lite pirrigt och dra till med hammaren :)

Laddar upp några bilder, kanske hjälpen någon i framtiden
uploadfromtaptalk1353966463004.jpg
Skapa konto
uploadfromtaptalk1353966481804.jpg
Skapa konto
uploadfromtaptalk1353966497973.jpg
Skapa konto
uploadfromtaptalk1353966514423.jpg
Skapa konto
uploadfromtaptalk1353966523936.jpg
Skapa konto

Sent from my GT-I9300 using Byggahus

• Gilla
Julian B och 2 till
  • Laddar…
Jag hempular med det mesta men vete tusan om jag vågat det där. Snyggt jobbat! :thumbup:

• Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Förlåt för ett 15 månaders trådlyft.. men ville inte skapa ny tråd då denna innehåll så bra bilder och info. Det jag framförallt undrar över nu är vad man gör i de fall det inte skulle finns förborrade hål att knacka ut i ex Blancos sortiment? Men det allra mesta i Silgranit har förborrade hål som man kan knacka ut??

Usch lite nervös var man, men det gick ju hur bra som helst!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.