4 366 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Skynda söka bidraget för energieffektivisering av småhus - senast 1 juni
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Det är 50% av kostnaden för värmepumpen, men max 30 000 kr.
Våran kompressor samt expansionskärlet va trasigt. Den gick bara på ren elpatron så kanske hade något med det att göra. sen är det viktigt att man väljer en ny som är smartstyrd och uppfyller alla energideklaration.F Fideliox skrev:
Vi granskades och skickade in en massa uppgifter så allt har gått rätt till med handläggaren.
S Saannd skrev:
Okej, låter märkligt. Jag skickade in en ansökan nu då vi bytade vår 20 år gamla flvp mot en ny luftvatten och sänkte förbrukningen med drygt 10 000kwh per år. Får se om jag får något.S Saannd skrev:Våran kompressor samt expansionskärlet va trasigt. Den gick bara på ren elpatron så kanske hade något med det att göra. sen är det viktigt att man väljer en ny som är smartstyrd och uppfyller alla energideklaration.
Vi granskades och skickade in en massa uppgifter så allt har gått rätt till med handläggaren.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 807 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 807 inlägg
Men du bytte väll för mer än 6 månader sedan? Om det är den Mitsubishin du skrivit om i andra trådar.F Fideliox skrev:
Ansökan måste komma in senast 6mån efter installation, annars blir det avslag. Jag missade detta med 2 veckor för vår tilläggsisolering och fick avslag för att jag var för seg med att söka.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 807 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 807 inlägg
Har du en värmepump eller kombipanna sen innan så är man berättigad bidraget om den är defekt och endast går att köpa på elpatron. Fungerar den fortfarande så får du avslag och de kan kräva intyg från installatör (genom dig) att de ska intyga att den gamla va defekt.J jdaniels skrev:
Jaha det var synd, ja 2 år sen.U Utsliten och utdömd skrev:
Man kanske kan ge sig på den gamla pumpen med en tigersåg....=)U Utsliten och utdömd skrev:
Jag har fyllt i alla uppgifter om byte värmepanna men kommer till....
Klimatskärmsåtgårder.
Där finns flera alternativ som tex, Byte fönster, Vindtätning etc...
Jag ska bara byta panna men kommer inte vidare om jag inte fyller i något alternativ.
Hur gör jag där?
Klimatskärmsåtgårder.
Där finns flera alternativ som tex, Byte fönster, Vindtätning etc...
Jag ska bara byta panna men kommer inte vidare om jag inte fyller i något alternativ.
Hur gör jag där?
Hej. Tyvärr kommer jag inte ihåg det. Tycker det va hur mkt som helst att kryssa i och svara på frågor att man nästan bara blandar ihop alla svar. Löste det sig?J jdaniels skrev:
Tänk på att bla i fakturan kan det vara bra att det står vad du hade för uppvärmningssystem innan och vad du byter till.
Eftersom att vi byte från en 19 år gammal pump så ville länsstyrelsen även ha bevis på åldern.
Min installatör säger samma sak men när jag ringde länsstyrelsen så sa de att man kan få upp till 30k i bidrag.B Bruce_73 skrev:
Tycker att det är väldigt dåligt formulerat.
Någon som vet? Har redan skickat in ansökan förstås.