Vi renoverade ett 4,5 kvm badrum sommaren 2021 som inte blivit rört sedan huset bygges på 80-talet, ungefär såhär blev det för oss:
Jag tog själv bort invenarier och rev ur plastmattan på golv och väggar.
Sen kom mattläggaren och flöt golvet, spacklade väggar, installerade ny tröskel etc.
En röris kom och installerade ny golvbrunn, drog om lite rör till handukstork och dusch.
Mattläggaren kom tillbaka och la matta på golv och väggar.
Jag installerade sedan resten själv förutom handukstork som röris gjorde.

Mattläggaren tog 22k inkl. material och rörisen 12-13k.

• Gilla
BosseHansson och 2 till
  • Laddar…
Varför kör du inte per timme?
Måste bli mycket billigare
O hur skulle nån kunna sega sig igenom så många timmar o debitera det?

J jannebmw skrev:
Varför kör du inte per timme?
Måste bli mycket billigare
O hur skulle nån kunna sega sig igenom så många timmar o debitera det?
Jag pluggar ju hemifrån så kommer gå och inspektera de jävlarna oavsett :crysmile:

J JDoppingen skrev:
Den största våtrumsfirman i stan offererade 320 000 kr fast pris, också exkl inredning…
Offert nu : hamnade på 354', exkl inredning, inkl enkel kakel/klinker & elgolvvärme, och detta är inte ens i storstaden. 8 kvm men pyttelitet teknikutrymme ingår.

• Wow
cpalm
  • Laddar…
MarcusRask MarcusRask skrev:
Jag pluggar ju hemifrån så kommer gå och inspektera de jävlarna oavsett :crysmile:
Lycka till med din inställning, jag skulle skriva en fastpris på dubbla summan åt en som uttalar sej så om hantverkare generellt

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Lycka till med din inställning, jag skulle skriva en fastpris på dubbla summan åt en som uttalar sej så om hantverkare generellt
Jag är hantverkare själv så jag vet precis hur det går till.

Vet inte om detta kan vara till hjälp, men vi har precis låtit renovera vårt badrum. Totalentreprenad med alla behörigheter och intyg. Stockholms innerstad, byggnad från tidigt 2000-tal, ca 5,5 kvadratmeter, första renoveringen. Flytt av både toalett och dusch, inbyggd cistern, alla rör nu dolda (väggen mot schaktet revs och byggdes sedan upp igen) liksom handfatsavloppet, medan avlopp till tvättmaskinen fortfarande är ner i golvet, elektrisk golvvärme, fler ljuskällor, 60*60 plattor på både golv och väggar. Arbete och material fram till och med tätskikt 200 tusen efter ROT.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Då borde du ha kontaker?

Varför orden "de jävlarna"?

F fribygg skrev:
Varför orden "de jävlarna"?
Sarkasm kallas det. :rolleyes:

Sarkasm kallas det. :rolleyes:
Nå när den inte uttrycks med någon finess så förstår jag om du får ordentligt tilltagna offerter om någon alls vill jobba åt dig
Själv skulle jag hellre erbjuda dej ett redigt saltat timmpris och låta hantisarna som eventuellt måste vara i din bostad få extra pröjs för det.

A
Du jobbade inom anläggning? De är ju hutlöst dyra :O

Men de hade varit intressant och höra vad priset för arbetet är. Timlönen?
Nämn inte för de att du kommer sitta hemma hela tiden, de hade jag lagt på en 50 lök för att en nyfiken i en strut står och glor på en hela dagarna ;)

F fribygg skrev:
Nå när den inte uttrycks med någon finess så förstår jag om du får ordentligt tilltagna offerter om någon alls vill jobba åt dig
Som tur är så står jag ju inte och kallar dem som ska utföra jobb åt mig för de jävlarna. Nu får du nog börja tänka lite själv här.... :crysmile::crysmile:

Som tur är så står jag ju inte och kallar dem som ska utföra jobb åt mig för de jävlarna. Nu får du nog börja tänka lite själv här.... :crysmile::crysmile:
De läser säkert

F fribygg skrev:
De läser säkert
Jag är själv hantverkare och jag fattade direkt att han skojade. Men vi är ju olika i tänket alla.

För att svara ts, så rekommenderar jag att ta in offerter från fler företag. Läs på om företagen, kolla recensioner osv och sedan anlita det företaget du får bäst känsla av. Men anlita dom på löpande, det kommer du tjäna på.
Att offerter är dyrare beror på att man måste ta höjd för oväntade saker. Allt från höjda materialkostnader till strulande kunder.
Sen kan jag även säga att även om ett företag är dyra på listpriserna, så kan det bli det billigaste alternativet då dom är snabbast helt enkelt.

• Gilla
foppa och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.