Hej på er!

Vi ska precis börja resa stommen på vårt hus och har redan nu golvet i praktiken färdigt eftersom vi har slipat betonggolv (Med betonghud kvar).

När stommen är uppe är det dags att lägga in något form av skydd för golvet. Både för att skydda mot färg etc, men även om någon till exempel skulle tappa en hammare eller trampa på en skruv.

Dom alternativ jag fått är "mjölkpapp" eller Masonit.
Mjölkpappen känns smidig men inte som att den skyddar något mot slag. Masoniten är aningen dyr (för att kastas).

Efter lite googlande så har jag hittat "skyddsfilt" eller "målarmatta" (verkar vara samma sak). Det verkar vara det bästa från båda världarna. Vad tror ni? Skyddar det bättre mot slag än mjölkpapp?

Cirka 125 kvm pratar vi om och golvet skall vara täckt från cirka 1a September till 1a December.

mvh
Mattias
 
Fulkemisten
Mjölkpapp är rätt bra som täckmaterial faktiskt. Ni kanske kan köra dubbelt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.