965 läst ·
5 svar
965 läst
5 svar
Skyddsfilm under takräcke som sitter direkt mot biltaket?
Har ny bil där enda sättet att få fast takräcket är med gummiklossar mot taket och hakar i gapet mellan kaross och dörr. Manualen till takräcket (Thule evo wingbar eller något i den stilen) anger att man ska tvätta av under där räcket ska sitta (fullt rimligt). Troligen för att smuts inte ska skava på lacken men det kanske också är för att säkra god friktion?
Vad jag funderar på är om man kan slänga på en bit av skyddsfilm (typ denna från biltema https://www.biltema.se/bil---mc/styling/skyddsfilm/skyddsfilm-30-x-120-cm-2000031843 ) för att inte behöva vara lika noga med tvätten innan montering?
[Är inte helt pigg på att släpa med en dunk vatten, svamp och mikrofibertrasa om jag ska slänga på takräcket någonstans (vill inte åka med det på i onödan).]
Vad jag funderar på är om man kan slänga på en bit av skyddsfilm (typ denna från biltema https://www.biltema.se/bil---mc/styling/skyddsfilm/skyddsfilm-30-x-120-cm-2000031843 ) för att inte behöva vara lika noga med tvätten innan montering?
[Är inte helt pigg på att släpa med en dunk vatten, svamp och mikrofibertrasa om jag ska slänga på takräcket någonstans (vill inte åka med det på i onödan).]
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Tack för upplysningen!
Tänkte att en lite permanentare skyddsfilm dessutom hjälper att hitta rätt position för räcket.
Är det någon som råkar ha koll på om Biltemas skyddsfilm är "bra nog" eller om man ska försöka få tag på något bättre.
Tänkte att en lite permanentare skyddsfilm dessutom hjälper att hitta rätt position för räcket.
Är det någon som råkar ha koll på om Biltemas skyddsfilm är "bra nog" eller om man ska försöka få tag på något bättre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden