Morran blev till när arkitekt Johannes Norlander skulle bygga till ett fritidshus på Brännö i Göteborgs skärgård.

Du kan läsa artikeln här: Skyddat skärgårdsläge

E
Skrivet av: Claes Magnusson

Undrar hur mycket emissioner det blir från all kryssfaner (plywood)?

E
Skrivet av: Jeppeknaster

Galet fult invändigt. Typisk arkitektstil. Kargt och opersonligt. Kom med nåt nytt...

E
Skrivet av: KnockOnWood

Det vore kul att få veta varför det inte är plywood på golvet.

Det ser lite avvikande ut...

E
Skrivet av: J_Dub

Jag gillar det. Det känns 2014 och vackert i all sin enkelhet.

Kan man få reda på vad det kostade att bygga?

E
Skrivet av: erik

Ursäkta mig men detta var ju för jäkla trist och tråkigt.. vart är charmen i detta nånstans? köket ser ut som något en 10 åring gjort i slöjden.. gör om gör rätt!

E
Skrivet av: Gäst

Har sett det här huset tidigare i någon tidning. Kanske inte världens roligaste, men fin detaljering. Gillar särskilt hängrännorna. Det är väldigt "inne" med plywood just nu och jag kan inte annat än gilla det.

E
Skrivet av: Micke

Usch säger jag men smaken är ju som baken.... Delad :) Känns alldeles för sterilt och att bo i en skokartong från 70-talet. Sen att det ser ut som att något barn slöjdat all inredning gör det inte bättre... Nej inte min smak precis...

E
Skrivet av: anthill

Jag älskar inredningen. Det enda som jag önskar hade varit annorlunda är köket (särskilt fläktlösningen som ser bedrövlig ut) samt golvet.

E
Skrivet av: erki

Ser att arkitekten handlat perlenbacher öl på lidl (står på en hylla i köket) iaf så lite hyffsad smak har han allt trots att han slöjdat inredningen ihop med barnen.

E
Skrivet av: pappskallen

Färgskiftningen i pappen på taket.....ujujujujuj
olika sändningar.........

E
Skrivet av: ElPaco

Vacker ja, mysig - ack nej. Jag funderar alltid vilka som bor i sådana här hus, vad de gör när de är där. Jag får inte ihop det.

E
Skrivet av: Fredrik

Furuplywood är inte vackert tycker jag. Det är riktigt illa att de har en bit med fel fiberriktning, det stör ögat (bilden med stegen).

E
Skrivet av: Harald

Näe, med all respekt gentemot ägarna- det här var varken charmigt eller särdeles snyggt.

E
Skrivet av: seniorkonsult

Jag tycker huset är helt ok. Sparsmakat, ljust och stilrent Om man vill ha lite"mysigt" så kommer ju textileroch möbler till. Det ser ut att ligga bra i naturen. Sedan förstår jag inte alla synpunkter om inredningen. Det är ett sommarhus och inte en lägenhet på Östermalm. Alla klök behöver inte vara högglanspolerade med lyxiga beslag för att fungera. Jag skulle själv inte vara utan luckor eller förhängen på gr av damma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.