Har en dränkpump som sköter brunnen för dräneringen runt poolen. Just nu pumpar den provisoriskt genom en vanlig gardenaslang.
Föga förvånande så har den ju fryst ett par gånger nu under vintern när det inte blir så mycket vatten i brunnen.
Låter det vettigt att dra gardenaslangen tillsammans med en värmekabel i en pemslang? Klarar man sig med 32mm? Isolering runt den också kanske?