Hej
Jag ska gräva in kommunalt vatten. Slangen har grävts in fram till några meter från huset men nu kan inte grävaren komma närmare med sin maskin utan jag måste anlita en minigrävare. Det kan ta 1-2 månader innan jag kan få detta gjort.
Behöver jag skydda slangen som ligger på marken mot sol? Kan jag i så fall lägga en presenning över slangen eller bör jag göra något annat?