Hej

Jag ska gräva in kommunalt vatten. Slangen har grävts in fram till några meter från huset men nu kan inte grävaren komma närmare med sin maskin utan jag måste anlita en minigrävare. Det kan ta 1-2 månader innan jag kan få detta gjort.

Behöver jag skydda slangen som ligger på marken mot sol? Kan jag i så fall lägga en presenning över slangen eller bör jag göra något annat?
 
  • Vattenledningsslang ligger ovanpå grävd mark nära ett hus med trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ogrävd svart vattenledningsslang på jord mark, närbild med teknisk text och märkningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

När kommunen var här o grävde så hade vi pem slangen liggandes i asfalten i 6 månader innan dom slutförde det hela.

Tror inte det är några bekymmer direkt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.