1 095 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Skydda nyputsad vägg mot regn?
Hej!
Har precis putsat en vägg med hydrauliskt kalkbruk. Ska regna en lätt skur (0,3 mm) under 3 timmar inatt. Det blåser också ganska mycket. Bör jag täcka väggen? Sen undrar jag hur länge man bör skydda mot solljus?
@neo11 @gaia ni har hjälpt mig mycket med era tips. Vad tror ni? Eller någon annan som vet?
Har precis putsat en vägg med hydrauliskt kalkbruk. Ska regna en lätt skur (0,3 mm) under 3 timmar inatt. Det blåser också ganska mycket. Bör jag täcka väggen? Sen undrar jag hur länge man bör skydda mot solljus?
@neo11 @gaia ni har hjälpt mig mycket med era tips. Vad tror ni? Eller någon annan som vet?
Redigerat:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Har det härdat, kanske 8-12 timmar, är det ju jättebra med en eftervattning.
Behövs då ingen täckning.
Håller du väggen fuktig några dagar med vattenslang, behöver du inte skydda den mot solljus.
Är väl det första dygnet och dagen efter som spelar roll, nu är det ju vår och kallare i luften.
På sommaren är viktigare med eftervattning.
Håller du väggen fuktig några dagar med vattenslang, behöver du inte skydda den mot solljus.
Är väl det första dygnet och dagen efter som spelar roll, nu är det ju vår och kallare i luften.
Tack för snabbt svar @neo11N neo11 skrev:Har det härdat, kanske 8-12 timmar, är det ju jättebra med en eftervattning.
Ha en fin helg!
Klicka här för att svara