2 870 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Skum koppling (bilder)
Har beställt lite delar från Sigro men verkar ha fått en riktig bastard. Kan någon säga vad detta är?
Det borde vara en Vatettekoppling, övergång från rör R25 till 22mm CU kläm. Som synes finns ingen plats för en klämring. Mittendelen är märkt 22x28 och är ju mycket riktigt en övergång från 28 till 22.
Jag kan inte riktigt se att denna funkar som en klämkoppling? Jag beställde tre st likadana, två såg normala ut, sedan fick jag denna.

Det borde vara en Vatettekoppling, övergång från rör R25 till 22mm CU kläm. Som synes finns ingen plats för en klämring. Mittendelen är märkt 22x28 och är ju mycket riktigt en övergång från 28 till 22.
Jag kan inte riktigt se att denna funkar som en klämkoppling? Jag beställde tre st likadana, två såg normala ut, sedan fick jag denna.
Ser ut som en förminsknings klämring eller vad de nu heter. Är det inte 22mmm invändigt i den lösa delen som du kan ta ut?
Rinkaby Best.nr 3623 kan det vara något likanande tro?
Rinkaby Best.nr 3623 kan det vara något likanande tro?
Ok, jag tackar för svaren. För en röris är väl denna koppling toppenbra, för en privatperson är det bara skitjobbigt att få tag i nya klämdelar när man ska återanvända kopplingen (eller har skruvat fast den på fel ställe :
).....
Klicka här för att svara