11 389 läst ·
63 svar
11k läst
63 svar
Skum grej på dagis
Nyfniken skrev:Menar du på fullaste allvar att du förväntar dig att personalen har koll på samtliga (i mitt fall 2-3 personal på ~20 ungar) hela tiden? Jag vet inte hur ni har det, men jag tror att det är runt 80 ungar ute på gården på eftermiddagarna när det är som värst.
Min fru (som sällan hämtar/lämnar på dagis) hämtade vår son tidigt igår, runt 2-tiden. Hon känner inte igen fröknarna och sa bara hej till någon som såg fröken-aktig ut och tog vår son och gick hem. Det visade sig att den hon hejjat på inte alls var dagisfröken. Det dröjde runt 2 timmar innan de ringde oss och frågade om vi hämtat.
Jag är inte ett dugg förvånad.
cheesus, så många ungar och så få fröknar måste ju vara ohållbart hur ska dom hinna med allt?
på vårat dagis som då är uppdelat i flera avdelningar så är det 3 fröknar till kanske ja 7 barn det är lagon enligt mig.
men ska man bo i stockholm så får man väll offra lite
Gjorde exakt samma sak när jag gick på dagis, det slutade dock med att vi hoppade ut genom fönstret nakna när fröken kom in. Dock vardagsmat för mina föräldrar som fasade för att hämta mig, det var alltid något...D09 skrev:Idag berättade dagispersonalen att lillgrabben och en annan liten unge 3 + 2 år smitit in från gården.
Gått in på toan, stoppat papper i handfat o toa och öppnar kranarna, givetvis låst dörren
En pedagog som jobbade inne med pappersarbete reagerade på att hon hörde röster och gick och kollade och såg att det rann ut vatten ur dörrspringan.
Så hon fick hämta en kniv och låsa upp.
Enligt pedagogen var det ca 10-15 cm vatten på golvet.
Första tanken var...
Ja, har ni inte bättre tillsyn så..
Men nu när man funderat lite på det så låter det ganska mycket med 10 cm vatten.. Faktiskt direkt farligt för små barn..
Men...
Går det verkligen att vattenfylla en liten toalett genom detta sätt?
Känns ju spontant att det borde rinna ut genom dörren innan det stiger eller hur?
Klicka här för att svara