175W halogen i den armaturen? Nej, jag hade kört med led alla gånger

• Gilla
udihow och 1 till
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
175W halogen i den armaturen? Nej, jag hade kört med led alla gånger
Led? För dålig kvalitet på ljuset.

BirgitS
Då får du nog leta vidare. Det är ju tråkigt om du får brännmärken på skärmen.

BirgitS BirgitS skrev:
Då får du nog leta vidare. Det är ju tråkigt om du får brännmärken på skärmen.
Har redan beställt. :)

R
Alltid lika fascinerande när någon ställer en fråga, får ett svar, och gör precis tvärtom. Varför ens fråga undrar man ju stilla.

Nu verkar det ju inte spela någon roll, men min uppfattning är att det inte är så svårt att hitta en ok LED idag. Jag har också ogillat dem tidigare, men det känns som om barnsjukdomarna undan för undan försvinner. RA-värden på över 90% är inte så ovanligt idag.

En halogen på 175W skulle jag inte ens överväga att köpa idag, och speciellt inte till en plastvävslampa specad till max 150W :)

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vad ska det vara för sockel och lampform?
Kanske duger med en sådan här?
[länk]
Halolux ceram kostar ju frö fan över 200. haha. Något måste vara bättre med den.

edit: japp. Mycket högre lumen vid samma effekt på Halolux

Redigerat:
R RoAd skrev:
Alltid lika fascinerande när någon ställer en fråga, får ett svar, och gör precis tvärtom. Varför ens fråga undrar man ju stilla.

Nu verkar det ju inte spela någon roll, men min uppfattning är att det inte är så svårt att hitta en ok LED idag. Jag har också ogillat dem tidigare, men det känns som om barnsjukdomarna undan för undan försvinner. RA-värden på över 90% är inte så ovanligt idag.

En halogen på 175W skulle jag inte ens överväga att köpa idag, och speciellt inte till en plastvävslampa specad till max 150W :)
Länka gärna en E27 LED som motsvarar en Halogen på 100 RA
edit: som går dimra

R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Länka gärna en E27 LED som motsvarar en Halogen på 100 RA
edit: som går dimra
RA100 skrev jag ju ändå inte, men jag har svårt att tro att du ser skillnad på 90 eller 100 (eller ens >80 av god kvalitet).

Det är faktiskt inget överflöd av LED om man ska ha något som motsvarar 150W halogen, det får jag erkänna. Men denna från Osram. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4269448 borde kanske passa?

R RoAd skrev:
RA100 skrev jag ju ändå inte, men jag har svårt att tro att du ser skillnad på 90 eller 100 (eller ens >80 av god kvalitet).

Det är faktiskt inget överflöd av LED om man ska ha något som motsvarar 150W halogen, det får jag erkänna. Men denna från Osram. [länk] borde kanske passa?
Jag ser skillnad det är allt från rödstick till blåstick i ljuset. Sedan ofts för varmt ljus man vill ju ha 3000k på denna lampa

Edit: tror iof 160w halolux var på 2800k,men halogen 2800 har mycket bättre ljuskvalitet utan rödstick än vad 2700k LED har

Redigerat:
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ut i modden och handla:

[länk]
Redan försökt den har utgått. Jag bor precis brevid butiken

• Gilla
Hus tomte och 1 till
  • Laddar…
Varför behöver du så jäkla mycket ljus?

F falkn skrev:
Varför behöver du så jäkla mycket ljus?
Denna typen av lampa ska ha mycket ljus så dimrar man. Den lyser upp hela vardagsrummet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.