Y
Funderar lite på vilka åtgärder jag skulle kunna göra här hemma, utan att lägga förmycket pengar på inköp samt ombyggnation.

Och Ifall jag skulle skaffa ett litet FTX-system så skulle jag nog vilja mata in varmluft bara några meter ifrån köksfläkten.
Just den gaveln är den med mest fönster = störst behov av värme. Samt skulle kräva minst ombyggnation av huset.

Men.
1. Är det vansinne med FTX ifall jag bara har som avsikt att skicka värme till ett ställe?
2. Skulle jag förlora den värmen onödigt fort ifall den är några meter ifrån köksfläkten?

Billigaste är väl ett flyttbart element placerat direkt under fönstren? Dessutom behövs det vara där bara under vintermånaderna.

Jag har FTX och på ett ställe (allrum) är det så märkligt att till- och frånluftsdonen sitter bara 50 cm ifrån varan. Fattar inte varför det gjordes så från början. Jag stängde den ena ventilen.

Y
Jag har rätt så stora radiatorer under samtliga, det var mest att jag lekte med idéen att tavara på värmen som blåses ut ur huset och putta tillbaka den in igen. Fast bara till ena gaveln (öppen planlösning) där värmebehovet är större.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.