Snygg avatar Nino!
Nä på toaletten ska det bara vara våtrumsmatta, utan repor.
Regla golvet, lägga på golvspånskivor, sätta gips på en av väggarna, lägga mattan samt spackla väggarna tog hantverkaren nästan 4 dagar. Varför då slarva så på slutet när han var så noga med att få golvet jämt?
Hittade inget skyddspapper hade han sagt enligt sin kollega.........

jo tack det samma :)
Man kan ju städa av ifall man kladdat ner inte lämna det hur som helst kan man tycka...
Bra om han får göra om det, då kanske han lär sig

Paul-Staffanstorp
Förstår inte varför vissa s.k hantverkare inte kan klara en så enkel sak som att skydda och städa efter sig...

Nu lägger ju inte jag in plastmattor så jag vet inte hur det fungerar helt till 100% men en liten tanke som slår mig är att det kanske är svårt att ha ett skydd på golvet samtidigt som mattan ska skäras till och limmas/svetsas.

Dock får man ju då istället ta av skorna och vara extra försiktig med mattan.

Ofta man hör liknande saker i de flesta områden.

Häromdagen fick jag höra av en granne som jobbar på Peab att de i en fastighet med helt nyrenoverade lägenheter fick byta ut en handfull helt nya rostfria diskbänkar efter att rörläggarna varit där och kopplat in blandare och diskmaskiner och då samtidigt bara lagt/slängt sina verktyg på de rostfria bänkarna och repat upp dessa.

Såååå mycket extraarbete med att skära bort silicon, koppla ifrån vatten, byta bänkarna, koppla in igen och lägga ny silicon bara för att de av ren lathet inte skyddat och varit försiktiga.
...och dessutom kostnaderna för nya bänkar !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.