Har byggt ett uterum och vill försöka få ner värmen lite. Har 32 mm kanalplast. Funderar på skuggtak för att dämpa värmen när man har partierna stängda på dagen när man inte är hemma och inte vill ha öppet dörrar och fönster. Har märkt att temperaturen lätt kommer upp i 50 grader då. Funkar skuggtak, någon som vet?

P
Rottan skrev:
Har byggt ett uterum och vill försöka få ner värmen lite. Har 32 mm kanalplast. Funderar på skuggtak för att dämpa värmen när man har partierna stängda på dagen när man inte är hemma och inte vill ha öppet dörrar och fönster. Har märkt att temperaturen lätt kommer upp i 50 grader då. Funkar skuggtak, någon som vet?
Jag har skuggtak och det gör inte jättemycket för värmen, kanske för att de sitter under kanalplasttaket så värmen är s.a.s. redan inne när den når tyget.

Men vi köpte det mest för att dämpa det skarpa ljuset och det blev mycket bättre. Det dämpar också ljudet så att det blir mycket mjukare. Det var värt priset med skuggtak tycker jag. Vi har willab gardens på skena, men skenan är onödigt för skuggtaket dras aldrig undan ändå.

När det är 45 grader varmt i uterummet så öppnar vi och vädrar ut och då sjunker temperaturen rejält, men när det är riktigt varmt räcker inte det och då håller vi helt enkelt till på utealtanen istället.

• Gilla
Rottan
  • Laddar…
Tack för informationen.

Jag öppnar upp ett skjutfönster på skuggsidan och har en fläkt som drar in luft. Grymt effektivt!
1399794641122.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmeförflyttare?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.