4 296 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Skruvpålar
Hej
Det finns några trådar om skruvpålar som använts för trädäck, staket , vedbod etc...
Är det någon som använt skruvpålar för attefall eller till/utbyggnad?
Erfarenheter?
Det finns några trådar om skruvpålar som använts för trädäck, staket , vedbod etc...
Är det någon som använt skruvpålar för attefall eller till/utbyggnad?
Erfarenheter?
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Om du söker på markskruv lär du hitta massor. Är det något du funderar på?
Min egen lilla erfarenhet är väl detta:
Vi byggde till en farstu på 10 kvm i höstas. Den står på 5 st markskruv som yttre bärlina. Verkar fungera bra. Vi hade nog "slutagräv" här som tryckte ned skruvarna.
Har väl inte hört något klaga på dem mer än att de är ganska dyra. Jag bygger en altan just nu. Då grävde jag ned 24 plint istället eftersom jag tyckte det lät så jävla dyrt. Tittade just igenom mina kvitton (ja, det var slutgräv) och såg att de 5 markskruven de satte till min farstu kostade 700 kr/st plus en etableringskostnad om 1000 kr. Sen moms på det. Så 5 st plint kostade alltså 5625 kr med moms...
För samma beräkning av mina 24 plint skulle det bli 22 kkr. Nu gjorde jag det för ca 6000 kr och då räknar jag in att jag köpte en skurupsborr, XPS300 cellplast som markisolering och markduk i den summan...
Min egen lilla erfarenhet är väl detta:
Vi byggde till en farstu på 10 kvm i höstas. Den står på 5 st markskruv som yttre bärlina. Verkar fungera bra. Vi hade nog "slutagräv" här som tryckte ned skruvarna.
Har väl inte hört något klaga på dem mer än att de är ganska dyra. Jag bygger en altan just nu. Då grävde jag ned 24 plint istället eftersom jag tyckte det lät så jävla dyrt. Tittade just igenom mina kvitton (ja, det var slutgräv) och såg att de 5 markskruven de satte till min farstu kostade 700 kr/st plus en etableringskostnad om 1000 kr. Sen moms på det. Så 5 st plint kostade alltså 5625 kr med moms...
För samma beräkning av mina 24 plint skulle det bli 22 kkr. Nu gjorde jag det för ca 6000 kr och då räknar jag in att jag köpte en skurupsborr, XPS300 cellplast som markisolering och markduk i den summan...
Är ju lätt och billigt att skruva ner själv, då behöver man inte göra nåt mark/grävarbete alls. Beroende på längden så skiftar priset väldigt mycket, i Norrland behöver man ca 220cm för att klara frostfritt. Oavsett detta så är det för mig helt oslagbart i både tid och pengar. Har använt dessa även till pålning under brygga.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden