Har ett par T-loc SYS4 över efter att ha monterat maskinerna under CMS bordet, och började fundera på vad jag ska använda lådorna till och kom fram till att det skulle vara perfekt med en patronlåda, bara att skaffa denna insatsen:

TZE-KT, http://www.festool.se/produkter/acc...ga-tillbehoer-systainer-t-loc-tze-kt-sys-5-tl

MEN! För att få plats med patroner i sys4 lådan så måste man ta bort patronlocket.
Kan inte riktigt motivera mig själv att köpa SYS5 TL dels för att den är nästan onödigt stor, dels för att jag har två SYS4TL liggandes. Så nu e frågan om det finns skruvlock för att stänga öppnade patroner för att de ska få plats i SYS4TL?

Och vad ska den andra lådan användas till? Några smarta förslag?

Redigerat:
Kan du inte använda en gammal torr avskuren (i lämplig längd) topp som kork, eller bara har en plastbit som är mellan "korken" och toppen

Jag skulle kunna 3D printa några till dig

Säljer du? Är också intresserad isf.

När man inte har en kork till pipen (eller vad den nu kallas) så har jag märkt att det funkar bra med en toppklämma, funkar även på ogängade. Men nu var det kanske ett lock direkt till patronen du sökte.

Vet ngn vad det är för gänga på tuberna?

Finns lock på bygghandeln, jag brukar köpa mina på Tools till mina tuber.

ullberg
Ja som olzon säger så har Essve lock, kanske inte supervanliga i butik dock, men uppenbarligen så finns de på Tools, tror gardinförsäljarna i norr har dem också om man vill köra postorder.

men jag har en mycket bättre lösning för dina överblivna systainrar @End, sälj dem till mig istället!

Gör om den till en "rast o vila" systainer....koppla in en:

7579-28-ka-5991_product-medium.jpg

Och en:

sodastream_kolsyremaskin_fizz_gron.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så är du beredd på det mesta.....

PS, vill inte skriva kontonummer här.....;)

Xlntjone skrev:
Kan ju använda den till handverktyg typ [länk]
Det har jag funderat på, men skulle då hellre göra en egen som är anpassad till mina handverktyg. Men är inte riktigt övertygad om att det är så effektivt. Har en sytainer toolbox och den fyller sin funktion. Dock kanske inte vänlig mot vissa handverktyg när de ligger bredvid varandra hursomhelst.

Remne skrev:
Gör om den till en "rast o vila" systainer....koppla in en:

[bild]

Och en:

[bild]

Så är du beredd på det mesta.....

PS, vill inte skriva kontonummer här.....;)
Rekreation var det ja... Har funderat på en radio med baslåda och inbyggt laddare. Men vill hellre använda dem till verktyg och maskiner då de förtjänar systainer bättre än jag själv. :rolleyes:

End skrev:
Rekreation var det ja... Har funderat på en radio med baslåda och inbyggt laddare. Men vill hellre använda dem till verktyg och maskiner då de förtjänar systainer bättre än jag själv. :rolleyes:
Sätt den på huvudet, hjärnan är ditt bästa verktyg.....:cool: eller sälj den till Ullberg o köp nåt annat kul/nyttigt... hursom, så lycka till i "letandet" med användningsområde......

Har en sådan insats mest för att jag inte palla göra en själv men jag tycker den funkar hyfsat dock är några mina bacho skruvmejslar för långa i skaftet så sitter dom inte på "rätt" plats går inte locket och stänga.
Så det ultimata är nog och göra en själv anpassad efter de handverktyg som man själv har och nyttjar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.