2 306 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Skruvdragare - kraft??
Hej!
Skruvdragaren är ett fantastiskt verktyg!!!!! MEN, nu är det dags för mig att byta ut trappan min morbror byggde för 40 år sedan, OCH detta i stugan långt från grannar o byggshoppar. Jag ska bl a sammanfoga 2 45 mm reglar med varandra, och sedan enklare 28 mm 120 trall mot detta.
Jag litar inte på att min BaD 14,4 V kommer astt fixa det. Vad tror ni? Ge mig hjälp o tips snälla! :S
Skruvdragaren är ett fantastiskt verktyg!!!!! MEN, nu är det dags för mig att byta ut trappan min morbror byggde för 40 år sedan, OCH detta i stugan långt från grannar o byggshoppar. Jag ska bl a sammanfoga 2 45 mm reglar med varandra, och sedan enklare 28 mm 120 trall mot detta.
Jag litar inte på att min BaD 14,4 V kommer astt fixa det. Vad tror ni? Ge mig hjälp o tips snälla! :S
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Helt klart en bra anledning till att investera i en skruvdragare du litar på 
Om den klarar det eller inte har jag dock ingen aning om, du kan ha fått en bra maskin eller så är dina batterier slut ? Svårt att veta
Om den klarar det eller inte har jag dock ingen aning om, du kan ha fått en bra maskin eller så är dina batterier slut ? Svårt att veta
Har en gammal 14,4 V Skil skruvdragare köpt på Clas Ohlsson för snart 10 år sedan. Den funkar hur bra som helst. Se till att du har med dig laddare och kan ladda batterierna.
Är du osäker på vilken kapacitet den har kan du ju alltid testa på lite träbitar hemmavid innan du åker ut till stugan.
Är du osäker på vilken kapacitet den har kan du ju alltid testa på lite träbitar hemmavid innan du åker ut till stugan.
Om du bara har ett batteri blir det väl en del väntan ibland. Är batteriet sönder kan det vara skäl att köpa ny skruvdragare (batterier kostar för mycket).Helena_Gavle skrev:Hej!
Men är batteriet ok så bör skruvdragaren klara jobbet.
--- Mats ---
De uppgifter du beskriver är inte så märkvärdiga. Det ska vilken dragare som helst klara. Gå det alltför trögt i något fall så behöver du inte dra skruvarna rakt ner i massivt trä, du kan förborra först så går det mycket lättare. Man kan också smörja skruvarna lite, tex med linolja. Så är det bara orken det hänger på duger säkert din gamla dragare. Se an det ju finnas andra orsaker att byta, eller snarare skaffa en till. För det är väldigt bra att två, eller flera, dragare.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
andersmc>Men alla vill inte ha flera dragare *S* Faktum är att jag använder max två av fem, resten är typ ja reserv *S*
/Kent
/Kent
Kul omdefiniton. Så vi vill bara ha en dragare, möjligen två (när jag tänker efter har jag två). Sedan vill man ha en reserv, möjligen ett par reserver (när jag tänker efter har jag två reserver båda blå bosch ve-2 pro).snickarboden skrev:
--- Mats ---
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden