Ja vad ska man välja? Makita, Hitachi, Senco eller nåt annat, vad är bäst? Något man ska tänka på?

P
Jag kör med Fein som fungerar super, förutsatt att man kör med rätt märke på skruven. Hittills har faktiskt K-Rautas bandade skruv fungerat bäst. Essve verkar ha hårdare/segare plast i sina band som gör att bitsen fastnar i dessa ibland.
Skruvdragaren har f.ö. en "klick-släpp-funktion" som är mysig när man kör utan automaten. Jag upplever det också som att den rappar mindre än andra maskiner.
Fein kostar en hel del, men anses av många vara den bästa skruvmaskinen och en riktig slitvarg.

Jag har en Senco DS275AC, tycker att den är super, den klarar av upp till 75mm skruv och det finns bandad trallskruv mm i Sencos sortiment. Lätt och smidig, fast det hade gärna fått vara liiite längre sladd, det är det enda negativa jag har att säga om den.

Är det samma typ av bandad skruv till alla automater?

P
Dom flesta använder samma band, men det finns en del udda fabrikat som kör sina egna varianter.

Uppar denna lite.
Verktygsimporten.se verkar ha bra pris på makita 6833 å 6834.
Kan det vara nåt för en glad amatör som ska sätta gips i taket på sitt garage å i framtiden renovera ett hus? Kanske är onödigt inköp fast det suger lite i "vill ha tarmen".

Funderar på att köpa 6834 för att den klarar längre skruv. Fast kommer ja sakna att den inte är lika snabb?
Övriga synpunkter?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.