Har en begagnad skruvautomat som inte riktigt skruvar in gips skruv i botten. Blir ca 2-4 mm kvar här o där som man får skruva in manuellt i skivan. Jag förstår ju att handhavande skiljer hur bra eller dåligt det går. Men även fast jag skruvar så den borde gå in i skivan har den svårt skruva ända in. Kan det vara värt en service eller? Batterierna är fulladdade o verkar hålla ström bra.
 
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Och du har justerat djupet?
Hand håller en skruvdragare med justerbart djupinställningshjul i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sessan2020
  • Laddar…
😆 där ser man. Den är lite nött på ena sidan som jag tittat på. Och nu går den som tåget 🤗🤗🤗
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Om jag får sno tråden: jag har problem med min DWC 18-4500.

Den fungerade som den skulle i både automatiskt och manuellt läge till häromdagen - nu fungerar den endast att köra baklänges, för att lossa skruv. Den går inte att köra framåt i vägen automatisk eller manuellt läge.

Jag funderar på om det kan vara glapp i riktningsknappen, men hittar han än pillar på den får jag ingen effekt - så det känns troligt det är något annat som stökar.

Någon som har några tips?
 
B Betebo skrev:
Om jag får sno tråden: jag har problem med min DWC 18-4500.

Den fungerade som den skulle i både automatiskt och manuellt läge till häromdagen - nu fungerar den endast att köra baklänges, för att lossa skruv. Den går inte att köra framåt i vägen automatisk eller manuellt läge.

Jag funderar på om det kan vara glapp i riktningsknappen, men hittar han än pillar på den får jag ingen effekt - så det känns troligt det är något annat som stökar.

Någon som har några tips?
Hittade du någon lösning på problemet? Jag har nämligen samma/liknande fel på min maskin.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.