Efter att ha förstört en massa gipsväggar med roterande expandrar lärde nån mig 'avbitar-knepet' 
Man tar en sidavbitare och lägger den platta sidan mot väggen och den skålade mot expanderskruvskallen och 'nyper till' så att man får expandern att börja expandera - sen kan man antingen skruva in skruven emot tången och nypa till igen, eller försiktigt skruva in och låta den expandera fullt.
Funkar som en molly-tång som man sällan har hemma och kostar nån krona.
Man tar en sidavbitare och lägger den platta sidan mot väggen och den skålade mot expanderskruvskallen och 'nyper till' så att man får expandern att börja expandera - sen kan man antingen skruva in skruven emot tången och nypa till igen, eller försiktigt skruva in och låta den expandera fullt.
Funkar som en molly-tång som man sällan har hemma och kostar nån krona.
Redigerat:
Tycker montageskruv på 4,2mm är lite klent för överskåp.
Jag hade hellre tagit en 6mm med kullrig skalle för ändamålet.
Jag hade hellre tagit en 6mm med kullrig skalle för ändamålet.
Montageskruven håller säkert...men känslan säger att det äfr något klent.
Sen har montageskruv PH2 jag gillar hellre Torx.
Sen har montageskruv PH2 jag gillar hellre Torx.
Ja... Essve´s har och jag tror även Biltema har liknande skruvar. Kullrig skalle är bättre till IKEA skåp eftersom den har platt baksida och blir då bättre ihop med deras vinkelbeslag. Överskåp som saknar vinkelbeslag och har en "regel" i bakkant skruvar jag med försänkt skalle.Kjell_G skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
