magentis skrev:
A man's got to do, what a man's got to do :D

magentis.
Jo, det kan man verkligen säga! :D Var på ett bygge där en rörmokare berättade om en stamrust han och en till var på. De skulle byta ut avloppsrören när de fortfarande användes. De hade gått till alla lägenheten och sagt åt de boende att de under absolut inga omständigheter fick använda toaletterna och sedan gick de ner för att byta. Precis när han slog bort röret då hörde han hur det började låta i röret och han slängde sig iväg... det var någon som hade suttit sig och bajsat och sedan spolat. Har för mig att det stänkte lite på honom också. Något äcklad man blev när man hörde det, samtidigt tänkte man "tur att man valde el..." :p

//Patrik

Redigerat:
M
Värst är gamla campingar.., var iaf. Där var det inte direkt dimensionerat för midsommaraftonens återbäring, som alla på en gång (verkade det som) skulle lämpa iväg på midsomardagen..
Fy fan för att ligga på marken under nån gemensamhetsanläggning å kapa ner Tangit-limmade plaströr, efter att gått bet på att rensa upp i rören.
20 skithus på rad, torftigt hopkopplade på samma stam, som sen fyllts.., nej packats igen, med allt som tänkas kan i fyllan å villan, å sen bakfyllan.
Å detta jobb skulle såklart alltid dyka upp, när det var som hetast å jävligast ute..., suck.., tala om skitgöra :-)

magentis

magentis skrev:
...Tangit-limmade plaströr...
Där har vi ju svaret på trådskaparens problem. Såga ut en gördel av ett blankrör i samma dimension och limma dit med Tangit. Det smälter ju ihop delarna och blir lika tarkt och tätt som en rörbit.
Frågan är om Tangit går att få tag i som privatperson. Det är ju inte helt nyttigt att andas in. :)

Jag vet inte om VVS ON NET säljer till privatpersoner men de har Tangit i sortimentet

morsan skrev:
Jag vet inte om VVS ON NET säljer till privatpersoner men de har Tangit i sortimentet
Har köpt från en välkänd VVS-firma i Gbg.
Om man frågar snällt så...

M
Johan Gunverth skrev:
Där har vi ju svaret på trådskaparens problem. Såga ut en gördel av ett blankrör i samma dimension och limma dit med Tangit. Det smälter ju ihop delarna och blir lika tarkt och tätt som en rörbit.
Frågan är om Tangit går att få tag i som privatperson. Det är ju inte helt nyttigt att andas in. :)
Man blir rätt "kul i kolan", efter att ha limmat ett tag i dåligt ventilerade utrymmen :D
Kan det verkligen finnas kvar i handeln..., kan inte minnas jag sett det på länge i nån butik..

magentis

magentis skrev:
Man blir rätt "kul i kolan", efter att ha limmat ett tag i dåligt ventilerade utrymmen :D
Kan det verkligen finnas kvar i handeln..., kan inte minnas jag sett det på länge i nån butik..

magentis
Läs innehållsförteckningen och gamla miljöskandaler på 70-talet susar förbi i skallen. Tetrahydrofuran, Cyklohexanon...huga :eek:
Det fick inte säljas till privatpersoner under en tid, men det förbudet försvann nog i och med EU-inträdet. Hur som helst är det världsbäst på att laga barnens massakrerade leksaker! :D

M
Johan Gunverth skrev:
Läs innehållsförteckningen och gamla miljöskandaler på 70-talet susar förbi i skallen. Tetrahydrofuran, Cyklohexanon...huga :eek:
Det fick inte säljas till privatpersoner under en tid, men det förbudet försvann nog i och med EU-inträdet. Hur som helst är det världsbäst på att laga barnens massakrerade leksaker! :D
Jag vet att det blev ett förbud för privatpersoner, för då bunkrade farsan upp med Tangit. Sen minns jag, att jag långt senare ramlade över Tangit i tub, på OBS-byggmarknad.
Jag minns det såväl, då jag inte hört nåt om att det börjat säljas fritt igen, utan var helt säker på att det var förbjudet.., klart jag hajade till då... Synd bara,att bra saker å god mat, alltid ska vara farligt..., fast det där med maten bryr jag mig inte om :D

magentis

Är röret av PVC går det att limma men är det PP så fäster inte mycket (om det finns så tipsa mig). Jag skulle borra och gänga och skruva i en kort nylonskruv med en O-ring som tätning (eller teflontejp). Nylonskruv ( http://www.sifvert-skruv.se/ ).

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.