P
Har skruvat upp gardinfäste, vissa fästen har jag direkt skruvat utan någon plugg. Det sitter fast, inget är löst. Bör man skruva ner o lägga till plugg eller håller det som det är?
Rädd att de ska ramla om nåt år eller så.

Svaret beror ganska mycket på vilket material du har skruvat i :D

P
Verkar vara gips.

Det kan gå bra att skruva direkt i gipsen för lågt belastade montage. Det som kan hända är att om man exempelvis drar en gardin fram och tillbaka kan det successivt bli löst runt skruven då den gnager på gipsen. Men det är inte så att allt rasar helt plötsligt. Skruvar själv av bekvämlighet ganska ofta direkt i gipsen och börjar det lossna kan man peta i en plugg då.

P
Okej tack för svar, en av väggen var betong där körde jag också bara med en skruv i utan plugg, den bör hålla isåfall? :D

• Gilla
DrDim
  • Laddar…
Sebbe c skrev:
Okej tack för svar, en av väggen var betong där körde jag också bara med en skruv i utan plugg, den bör hålla isåfall? :D
Lite High Chapral men sitter skruven bra och den inte håller typ en fallskyddslina skulle jag nöja mig.

P
Bernieberg Bernieberg skrev:
Lite High Chapral men sitter skruven bra och den inte håller typ en fallskyddslina skulle jag nöja mig.
härligt då vet jag. då återstår det att se om fästen på gipsväggen håller. I annat fall får jag bara stoppa in en plugg

• Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.