Hallå, har en liten fråga. När man skall skruva fast gips på 12mm spån, måste man då skruva gipsskivorna i reglarna eller räcker det med att skruva i spånskivan?
Mvh Luppe
 
Hej,
Man hör ju alltid hur bra det är med spån då man kan skruva direkt i dem.

Jag tror att det är ok. Se bara till att spånskivorna är ordentligt skruvade i sin tur i reglarna.
 
Skruva i reglarna!!!!!!!! Fäst upp spånskivan med några skruv sen skruvar du med dubbel gipsskruv rätt genom båda....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.