Ska lägga in ett trägolv intill ett angränsande rum som redan har det, och helst hade jag velat få brädorna i båda rum möta varann exakt kant i kant med nån slags tröskellist. Får för mig det kommer se snyggast ut.

Det innebär att första brädan måste kapas på längden och den kommer jag skruva eller spika rakt ner allra längst in mot väggen, men den blir väldigt riskabel att skruva i fjädern, då golvvärmeslangen kommer i vägen.
Är det någon som kan ge förslag på lösning?

ex. Ska man ge f-n i att brädorna ligger ojämnt, de kommer ändå täckas av nån bred list, och inte kapa första brädan så man kommer ut en bit till från väggen, eller kan man limma just den här första brädan?
Det skulle gå att skruva rakt uppifrån och ner, det är just när man vinklar skruven det blir problem. Men man vill inte ha synliga skruvar heller...

se bilder med en provbit av golvbrädan

• 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En lite omständlig väg kunde vara att kottla 45x45 bitar mellan reglarna och skruva ner i dom, mellan reglarna och inte på reglarna där slangen går....

Nån som annars har idéer vore jag ytterst tacksam :(

Äh, limma bräda #1 med bräda #2? Det är ju precis utmed en vägg och där lär du inte dansa. Kortla vid dörren kanske...

Edit: Kanske borde tillägga att jag inte har en aning om det är en bra idé eller inte.

Redigerat:
Om du skruvar/spikar den kluvna golvbrädan längst in mot väggen, och sedan limmar den mot bräda 2, så tror jag du är safe.

Det blev till slut så att jag satte kortlingar mellan reglarna och drog ner skruvar där, istället för i reglarna där slangen gick. Blev så jäla skiitbra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.