118 läst ·
4 svar
118 läst
4 svar
Vinylgolv, dela första plankan?
Ska lägga vinyl i kontoret hemma.
Plankorna är 177mm breda, rummet är 2500mm brett, men jag räknar med 2490mm för lite spel på vardera sida
= nästan exakt 14 plankor på bredden.
Så frågan är, ska man chansa att det går jämnt ut, eller ska man dela första plankraden så man vet att man kommer behöva dela den sista också?
Aldrig lagt golv innan, men vet att i alla fall att men inte vill ha för små eller smala bitar i kanterna =)
Plankorna är 177mm breda, rummet är 2500mm brett, men jag räknar med 2490mm för lite spel på vardera sida
= nästan exakt 14 plankor på bredden.
Så frågan är, ska man chansa att det går jämnt ut, eller ska man dela första plankraden så man vet att man kommer behöva dela den sista också?
Aldrig lagt golv innan, men vet att i alla fall att men inte vill ha för små eller smala bitar i kanterna =)
Vet inte vad fjäder är i golvsammanhang, men det är klick-vinyl i alla fall.Purre skrev:
177 är synligt. Ca 184mm totalt.
De har instruktioner, har de hemma så minns inte riktigt nu. Men jag vill i alla fall undvika en 1cm golv-strip som sista planka =)
fjäder är den delen som sticker ut och ska in i föregående bit.S scorch skrev:
1cm kommer inte vara godkänt enligt tillverkaren högst troligen så det är bara att klyva och då räkna på vad dom säger som minsta bredd.
Klicka här för att svara