Hallå, håller på och ordnar upp ett badrum där jag ska byta reglar till en större dimension för rördragning i vägg. Nu sitter ju också motsvarande vägg i rummet intill fast i samma reglar som ska bytas, Kan man dra skruv genom regeln och komma på baksidan av sponten för att fästa dessa eller blir det inge bra? Har en del marginal fram till tapeten iom att det är tretex som är mellanlager efter sponten.

Varför inte bara bygga på reglarna som redan sitter?

• Gilla
Jontha och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Varför inte bara bygga på reglarna som redan sitter?
Jag har tänkt på det också. Sitter 35x35 där just nu, och jag kan inte hitta denna dimension på de brädgårdar som byggmax, bolist etc (iaf deras hemsidor). Är den fortfarande gångbar?

Sen har jag fått itutat att det ska vara cc30 för att blidka försäkringsbolagen, och då blir det lättare att göra det från grunden. Håller fortfarande på med sondering av information kring hur saker och ting ska vara för att det ska bli rätt.

Vore det OK att bygga på dessa 35x35 och sedan ha cc60?

J Jontha skrev:
Jag har tänkt på det också. Sitter 35x35 där just nu, och jag kan inte hitta denna dimension på de brädgårdar som byggmax, bolist etc (iaf deras hemsidor). Är den fortfarande gångbar?

Sen har jag fått itutat att det ska vara cc30 för att blidka försäkringsbolagen, och då blir det lättare att göra det från grunden. Håller fortfarande på med sondering av information kring hur saker och ting ska vara för att det ska bli rätt.

Vore det OK att bygga på dessa 35x35 och sedan ha cc60?

Vill du uppnå cc30 tycker jag att du kan bygga på 35x35 reglarna och sätta nya reglar mellan dem för att uppnå cc30. En rationell arbetsgång är att förat sätta upp cc30 reglarna, trycka in ett lager med 45mm isolering och sedan sätta extra reglar på 35x35 virket och dra på ett till lager isolering så att det blir tätt och fint.

• Gilla
Jontha
  • Laddar…
Tack för din hjälp Huzzbutt. Blir till att göra som du föreslår (y)

Tycker du jag kan skära bort från 70-regeln vid varje punkt där en gammal horisontell 35x35-regel skär den nya 70 regeln när jag sätter cc30? Alternativet är väl att plocka ur dom och såga till så 70-regeln förblir intakt. Nu när jag frågar känns alternativ 2 minst krångligt ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.