3 124 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
skruv eller spik, montera board på arbetsbänk
Då har jag fått hem min oljehärdade board som ska ge nytt ytskikt på arbetsbänken.
Lim får jag ju använda. Men hade ni nupit fast den med spik, nubb, skruv?
Övriga bänken är nån form av trä/spånskiva av stabilare sort.
Lim får jag ju använda. Men hade ni nupit fast den med spik, nubb, skruv?
Övriga bänken är nån form av trä/spånskiva av stabilare sort.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Mja jag tänkte på det med. Slet endel för att få bort den fula gummimattan som var limmad.
Tänkte vara sparsam med limmet, mest bara för garantera att de håller som en ram runtom å inte glappar i mitten.
Apropå gummimatta... När har man glädje av det i samband med arbetsbänk?
Funderade på låta ena delen av bänken få ha gummimatta men den är dyr så ifall det inte direkt finns några fördelar med det så är det ju bättre att ha en lös bit och använda för stunden likt skärbrädan i köket.
Tänkte vara sparsam med limmet, mest bara för garantera att de håller som en ram runtom å inte glappar i mitten.
Apropå gummimatta... När har man glädje av det i samband med arbetsbänk?
Funderade på låta ena delen av bänken få ha gummimatta men den är dyr så ifall det inte direkt finns några fördelar med det så är det ju bättre att ha en lös bit och använda för stunden likt skärbrädan i köket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden