Jag har det här gamla vraket ståendes på tomten vid mitt fritidshus, och har la börjat lessna på att se det. Finns det någon reell risk för att det innehåller material som asbest eller dylikt, eller är det bara att gå på med tigersågen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej det finns inget asbest i en gammal husvagn, det är trästomme med isolering förmodligen mögel och aluminium utvändigt.
Om det finns papper på den så ta ett kort på när du skrotar ner den och skriv ett brev till transportstyrelsen så får du den avregistrerad. Så kör på med sågen och kör skrotet till återvinningen.
Om det finns papper på den så ta ett kort på när du skrotar ner den och skriv ett brev till transportstyrelsen så får du den avregistrerad. Så kör på med sågen och kör skrotet till återvinningen.
En sönderkapad husvagn är inte bilskrot den är träbitar aluminiumbitar och lite järnskrot kanske även en gammal madrass eller två, alltså helt vanligt återvinningsbart skräp som trivs utmärkt på återvinningsstationen.nimhed skrev:
Klicka här för att svara