Åsa Lund
Hej!
Är med i ett projekt där det ska byggas ridhus.

Det är givetvis bra att skrapa rent skorna från fibersand när man går från ridhus till andra golv.

Är det nån här som har erfarenhet av både traditionella skrapgaller och KÅBE-mattor?
För- och nackdelar med de olika typerna?
Tack på förhand!
 
J
Skrapgaller ala galvad trappa, är lättare att hålla rent, än gummimatta. Går även att ha lite upphöjt, så det inte måste rengöras varje dag, som gummimattan måste.
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Åsa Lund
Redigerat:
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Med matta menar jag en som är infälld/nedfälld i golvet

Kåbe Originalmatta – ledande entrématta sedan 1944 | Kåbe-Mattan [länk]


Eller nåt sånt här

Kåbex Rutgaller – skrapgaller med justerbara ben | Kåbe-Mattan [länk]
Byggde nytt för 8 år sedan. installerade då KÅBE originalmatta och är mer än nöjd. Går inte att jämföra med en vanlig dörrmatta. Minst 90 - 95 % mindre smuts letar sig vidare in i huset.

Men min erfarenhet gäller en villa ett stall har jag ingen erfarenhet av.

Troligtvis bör man både ha skrapgaller och KÅBE matta.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.