Det kommer från Elfenbenskusten. Nötterna är inte svarta, det är bara skal på bilden.

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det där är cashewnötskal. Vi lastade just det där ekipaget igår på en av mina arbetsplatser. Det är till förbränning och kan ge rysliga, allergiska reaktioner om man får oljan på huden.
stängde ni luckan ordentligt?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var kommer det ifrån? Och ingen behöver svara cashewnötter…
Kanske elfenbenskusten? Där odlas det mycket.
Men jag blir förvånad över att skal finns i sverige. Normalt sett rostar man dem efter plockning för att få bort den giftiga oljan som skalet innehåller, sedan skalas de och säljs.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
För några år sedan hamnade en ensam ägare och tillika förare under flislasset och dog när skåpsidan oväntat öppnades. Han visste exakt hur påbyggnaden fungerar , ändå gick det fel.
De där bilarna och släpen ska man ha fullaste respekt för när de är lastade.

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
stängde ni luckan ordentligt?
Sidan rör man inte vid lastning. Man drar av topptäckningen och lastar med högtippande skopa.

• Älska
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
hsd
Sidoluckan stängdes inte ordentligt före fyllningen, det tråkiga är att lasten måste tömmas för att kunna stänga då det ligger mycke vikt på luckan

B Bjober skrev:
För några år sedan hamnade en ensam ägare och tillika förare under flislasset och dog när skåpsidan oväntat öppnades. Han visste exakt hur påbyggnaden fungerar , ändå gick det fel.
De där bilarna och släpen ska man ha fullaste respekt för när de är lastade.
Fyfan.

Hörde en historia om en järnvägsövergång i mina trakter. Trafikverkets personal fick åka ut flera gånger och laga skyltarna som anger höjd med texten "livsfarlig ledning". Till saken hör att det ligger ett pappersbruk i min hemtrakt.
Trafikverkets personal listade snart ut att det var någon chaufför som lastade sin flisbil överfull .
De löste problemet genom att tejpa fast några moraknivar i skylten med eggen neråt......

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Undrar om lasten ligger lite längre bak?

Släpvagn lastad med träram står på vägen vid en landsvägskorsning med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
G
Tokslut Tokslut skrev:

[bild]
Jag undrar mer, var fan är dragbilen ???

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:

[bild]
Hade du last på kärran??

F fribygg skrev:
Hade du last på kärran??
Minns inte

• Wow
  • Haha
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
G GammelMan99 skrev:
Jag undrar mer, var fan är dragbilen ???
Här…

• En bil med avtagbart dragkroksskydd som glidit ner på motorväg med omgivande skog och flera fordon i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 16 till
  • Laddar…
J
Tokslut Tokslut skrev:
Minns inte
Du tog väl inte den första ölen förrän du kommit hem och upptäckte att släpet saknades?😉

J Jansson69 skrev:
Du tog väl inte den första ölen förrän du kommit hem och upptäckte att släpet saknades?😉
Ölen jag tog 1990 sitter nog inte fortfarande ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.