Cheesen Cheesen skrev:
55 mil med tanklocket på bakluckan....
100 mil med kärringen i passagerarsätet.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Luc Reiner och 25 till
  • Laddar…
Hus tomte
S Småbrukaren skrev:
Proffs!
Eller så kör dom som kärringar 😂😂

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det inte bättre att beställa hem ett par kubik jord? 🤔
Nja. 1600kr på Jem&Fix. 15 odlingsbäddar utspridda. Enklare att köra runt med fyrhjulingen och kasta av 40L säckar än att få hem en stor jordhög på gräsmattan och sen köra 30 gånger med skottkärran.

useless useless skrev:
Är det inte bättre att beställa hem ett par kubik jord? 🤔
Jag har faktiskt inte stött på bra jord, föräldrar som varit trädgårsmästare fråga vad det är för jord jag köpt som inte ens gräs växer i 😂 De gjorde egen, så inga köptips därifrån...

Köper bara i säck numera, saknar helt gröna fingar så fråga mig inte hur mycket bättre den jorden är, minns inte ens helt säkert vilken jord det var jag handlade på Granngården

Totte_S Totte_S skrev:
En trappstege som ligger löst på ett gummiklätt takräcke ligger kvar efter en mil motorväg, har jag hört…
En plånbok ligger kvar 11 mil på taket till en Saab 95. Det vet jag med säkerhet.

En stor tjock läderplånbok...

• Gilla
nino
  • Laddar…
E Eld skrev:
En plånbok ligger kvar 11 mil på taket till en Saab 95. Det vet jag med säkerhet.

En stor tjock läderplånbok...
Ja det är klart om man inte vaxat bilen så..och den är fylld med mynt.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vinnaren är... Ni övriga kan lägga ner!

• Gilla
gaidin och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Buntband eller spännband?

• Haha
  • Älska
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Buntband eller spännband?
Skrajsnöre.

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Hmmm. Närmare 2000 mil utan körkort är väl mitt flex gällande saker som hamnat på fel ställe?
Passa på att flytta, besöka vänner på andra sidan landet ofta och åka på bilsemester två somrar gjorde att när jag väl hade tid att köra upp under covidrestriktionerna så var det festrist och superenkelt, och snopet.

Övningskörde med min far som vid den tiden var yrkeslärare på AMU och lärde folk köra lastbil. Han hade en låda med klotsar i olika längder som han ställde upp. Oförankrad last således. Övningen var att köra slingerbulten i laglig fart utan att någon klots välte. Svårt. Jag kör fortfarande på det sättet. Last ligger fortfarande still.
Mvh Findus

• Gilla
pjgb och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
T Testarn skrev:
Om man lägger på handsken till släpet på kulan utan att den "klickar i" så kan man åka tre mil till besiktningen utan att den ramlar av - har jag hört... 🙄
Jag såg en som försökte, vet iofs inte om han skulle till besiktningen. Han hade hyrt släp på Statoil och provade metoden ovan, givetvis utan säkerhetsvajer. Han kom inte tre mil. I första svängen vid rödljusen utanför Statoil svängde bilen vänster och släpet fortsatte framåt och bromsades upp av en polisbil som fick det i sidan... 😂

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
bromsades upp av en polisbil som fick det i sidan
To Protect and to Serve 👍

• Haha
  • Gilla
krfsm och 4 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Övningskörde med min far som vid den tiden var yrkeslärare på AMU och lärde folk köra lastbil. Han hade en låda med klotsar i olika längder som han ställde upp. Oförankrad last således. Övningen var att köra slingerbulten i laglig fart utan att någon klots välte. Svårt. Jag kör fortfarande på det sättet. Last ligger fortfarande still.
Mvh Findus
Min lärare när jag gick transportgymnasium gjorde något liknande, en kaffekopp fylld till typ 2/3 ställdes på instrumentbrädan.... "o så ger du faan i att spilla mitt kaffe".

• Gilla
Exostor och 3 till
  • Laddar…
T
findus42 findus42 skrev:
Mvh Findus
Jag såg en dokumentär om privatchaufförer i England och där var en del av slutprovet att köra utan att spilla något av det te eller sherry som stod på en bricka på motorhuven.

• Gilla
findus42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.