T
Ett spännband räcker nog...

Långa träbrädor som skjuter ut från släpvagn bakom en bil i en byggvaruhall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Huddingebo och 4 till
  • Laddar…
Säkert vinkeln på kortet men det ser ju knappt ut som han ska ta sig genom porten

• Gilla
  • Wow
Besiman och 2 till
  • Laddar…
Ser jag rätt, är det en taxi? Yrkeschaffis?

• Gilla
  • Wow
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
T
H Hamre268 skrev:
Säkert vinkeln på kortet men det ser ju knappt ut som han ska ta sig genom porten
De höjde den lite till :)

• Haha
  • Gilla
GammelMan99 och 2 till
  • Laddar…
Jag som betalde 1200 kr för 3 km hemleverans av ett par 6 meters brädor.. Kunde ju bara tagit dem på släpet inser jag nu

P
Fotografen Fotografen skrev:
Ser jag rätt, är det en taxi? Yrkeschaffis?
Japp.
Men de är ingen garanti för att de kan köra ändå :P

Nej tyvärr.

A ajn82 skrev:
Jag som betalde 1200 kr för 3 km hemleverans av ett par 6 meters brädor.. Kunde ju bara tagit dem på släpet inser jag nu
Eller på taket

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
R
Rkarlsson skrev:
Emellanåt.
Mu tar jag ju inte kort när jag kör bil.
Men trenden att lägga saker rakt på taket och ett sketet band antingen runt rails eller in i bilen verkar ha kommit här ordentligt. Såg en stege igår, en fåtölj förra veckan och annat skit veckan innan.
Vad händer :D
Vad är problemet med det? Så länge det inte är någon större vikt (vilket jag inte gissar att en stege är) så borde det väl vara en helt ok lastning. Jag gör så ibland när jag bara behöver en enstaka regel eller liknande.

T tanaris skrev:
Ett spännband räcker nog...

[bild]
"På landet och glömt köpa kaffe. Vi fixar."
Borde stått. "Glömt något. Vad som helst. Vi fixar."

P
R RoAd skrev:
Vad är problemet med det? Så länge det inte är någon större vikt (vilket jag inte gissar att en stege är) så borde det väl vara en helt ok lastning. Jag gör så ibland när jag bara behöver en enstaka regel eller liknande.
Att de har ett taskigt band och lastar vikt på vad det ser ut ett taskigt galler.

Liten tvärnit på den rackaren så åker taxiskylten nog av.

R
Rkarlsson skrev:
Att de har ett taskigt band och lastar vikt på vad det ser ut ett taskigt galler.

Liten tvärnit på den rackaren så åker taxiskylten nog av.
Fast jag svarade på ditt påstående om att lastning på taket genom att surra lasten i railsen skulle vara fel.

Du nämnde heller inget om att det skulle vara ett "taskigt" band (eller är sketet lika med taskigt lika med dåligt?).

Redigerat:
P
R RoAd skrev:
Fast jag svarade på ditt påstående om att lastning på taket genom att surra lasten i railsen skulle vara fel.

Du nämnde inget om att det skulle vara ett "taskigt" band.
Jag ber om ursäkt =) Du citerade ett jättegammalt inlägg och jag var inne på taxibilen.

Du måste nästan missförstå.
Rails är ju inte takräcket, se bild.
Att lägga lasten rakt på taket syftade jag på där, och sen kan de binda i railsen, som ju faktiskt är längsgående.
Alla bilar har inte rails utan bara hål för tackräcket som man lasta på :)

R.bae5a875a2491d783ba3be85d18b7092

R
Rkarlsson skrev:
Jag ber om ursäkt =) Du citerade ett jättegammalt inlägg och jag var inne på taxibilen.

Du måste nästan missförstå.
Rails är ju inte takräcket, se bild.
Att lägga lasten rakt på taket syftade jag på där, och sen kan de binda i railsen, som ju faktiskt är längsgående.
Alla bilar har inte rails utan bara hål för tackräcket som man lasta på :)

[bild]
Aha, då förstår jag. Har inte läst tråden på länge.

Men nej jag missförstod inte (eller skrev du fel?). Jag lastar ofta direkt på taket (med en filt mellan) och surrar i railsen om jag bara ska ha hem ett par reglar eller liknande (en stege hade jag också gjort så med även om det inte hänt ännu). Förstår fortfarande inte problemet. Railsen bör ju kunna ta krafterna, de är ju till för det. Riktiga spännband är förstås ett måste, inga taskiga

Att lasten ska säkras så den tål minst lastvikten framåt struntade jag i häromdagen när jag med cykel tog hem takavvattning (Rheinzink för er Byggahusare) till en 26 meters länga på gården. Till slut är det ändå så att den regeln har med rörelseenergi att göra och med cykel håller man så låg hastighet så ser ingen mening med att säkra för enorma krafter i rörelseriktningen. Så alla surrningspoliser kan nu sätta ölen i halsen.

Cykel med lång släpvagn lastad med takavvattningssystem vid vägkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Fartland och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.