Idag på byggaffären:
Röd cabriolet parkerad vid byggaffär med fyra avgasrör synliga, två personer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snacka om quadruple tail pipes.

• Haha
  • Gilla
Mike94 och 3 till
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Förvånansvärt lugnt på den lokal bygghandeln i förmiddags, men här kommer en lastning till samlingen, kunde inte låta bli att kommentera: "det där ser tungt ut" Jag fick en arg blick tillbaka...
[bild]
”Hemma” i Jämjö ser jag…där brukar det ändå vara ganska bra lastningar tycker jag. Inte som på byggmax i staun

• Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
G
T Thomas_Blekinge skrev:
Idag på byggaffären:
[bild]
Snacka om quadruple tail pipes.
Nån som kör lastbil i jobbet och vill ha pipor som går upp bakom "hytten" även på personbilen :rofl::crysmile::rofl::rofl::rofl::crysmile:

• Gilla
wernersson
  • Laddar…
richardtenggren
Jag fick en Hilti TE2000 levererad i framsätet på grannens nya XC90 som är typ fullutrustad, inget jag själv skulle gjort :o ;)

Vi sålde precis vår soffa, då kom det en mamma och två döttrar i en nyare Voyager. Så jag tänkte att det här kommer aldrig gå, men rätt var det var så hade de pressat in soffan i bilen med ytterst liten marginal. :p

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Han har alldeles för mycket pengar den snubben. Bilen i sig är svindyr.
Jag har en bekant som kunde komma förbi i sin Ferrari med verktygslådan i passagerarsätet. Bilar ska användas! Den byttes senare ut mot en nyare vad den modellen nu kan heta minns jag inte. Minnas att min kusin fixade fram Ferrari Enzo bil#3 åt han när den bilen var ny, men han backade för att den inte skulle vara körbar till vardags.

Nu åker han RAM efter att ha setat i min haha

Hus tomte
Har denna tråd oxå blivit pissmätar tävling :thinking:

Lägg ner å håll er till spännband:crysmile:

• Gilla
Miljardprogram och 2 till
  • Laddar…
P
Hus tomte Hus tomte skrev:
Har denna tråd oxå blivit pissmätar tävling :thinking:

Lägg ner å håll er till spännband:crysmile:
Emellanåt.
Mu tar jag ju inte kort när jag kör bil.
Men trenden att lägga saker rakt på taket och ett sketet band antingen runt rails eller in i bilen verkar ha kommit här ordentligt. Såg en stege igår, en fåtölj förra veckan och annat skit veckan innan.
Vad händer :D

Jag har raderat inlägg som inte var skräckexempel på lastsurrning.
/Moderator

• Gilla
Besiman och 9 till
  • Laddar…
Har dessvärre ingen bild, har fortfarande inte gjort slag i saken och skaffat en dash cam, men för ett par veckor sedan låg jag en bit bakom två andra bilar, ser att bilen framför mig bromsar in och något som fladdrar över mittlinjen. Jag tror först att det är en bit kartong eller liknande, men det visar sig vara en skottkärra som beslutat sig för att skutta av släpkärran den åkte på, i ca 70-80-ish km/h...
Gissar att föraren i bilen framför mig hade ett ganska stort behov av kalsongbyte efteråt, men genom någon slags omsorgsinsats av högre makter så missade den virvlande skottkärran fronten, men den var bra nära....

• Wow
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
T
Bara man kör lite försiktigt, så är det nog ok...

Lastbil med överhängande byggmaterial vid rödljus sett från en bil bakom.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Fario och 5 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:

[bild]
Det där är ju inte ens dålig lastsurrning, det är obefintlig lastsurrning!:surprised:

T tanaris skrev:

[bild]
Det ser dessutom ut som att det inte är några sprintar i baklämmen, hoppas föraren fick den med sig hela vägen hem...

Själv hoppas jag att alla gipsskivorna åkte ut och knäcktes itu. Utan att någon bakomliggande bil råkade illa ut förstås. Men idioten lyckades väl säkert a sig hela vägen hem med gott resultat vilket gör att han kommer fortsätta bete sig som en idiot.

Undra varför dörren är öppen, hade hen gått och inspekterat lasten?

T
T Trunk skrev:
Undra varför dörren är öppen, hade hen gått och inspekterat lasten?
Nej, jag trodde han var på väg att antingen kolla lasten eller ifrågasätta varför att jag fotade, men han flyttade sig bara från framsätet till baksätet. Sen åkte de vidare.

• Wow
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Bild från bilens insida visar ett släp utan surrning på en vägkorsning.
Skapa konto

Lämmen nere och inte mycket surrning där inte...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.