1 207 205 läst ·
5 440 svar
1207k läst
5,4k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 939 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 939 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
I lördags körde jag om en bil med släp som låg i 60 på 80väg.
Släpet var av mindre modell och man hade lastat vad som såg ut att vara rivningsmaterial av lättbetong på det. Men för att få plats med allt hade man några pinnar som häckar på sidorna.
Inget lastsäkring framåt, bakåt eller uppåt
Släpet var av mindre modell och man hade lastat vad som såg ut att vara rivningsmaterial av lättbetong på det. Men för att få plats med allt hade man några pinnar som häckar på sidorna.
Inget lastsäkring framåt, bakåt eller uppåt
På beskrivningen har jag nog svårt att förstå vad problemet skulle vara men det kanske såg roligt ut i verkligheten.G GargamelSE skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
Fick titta två gånger innan jag förstod att han inte hade tolv balar isolering som balanserade längst ut på en väldigt lång brädaK krukan skrev:[bild] från förra veckan på lokala sågen, armeringsnätet är mer än dubbelt så långt som släpet och sticker ut betydligt på sidorna. Funkar kanske med de låånga gruva reglarna under, men för att minska utskjutet bak hade han dragit fram näten så långt att det gnisslade riktigt skönt när han sen svängde ut och hela bakluckan rispades upp...
Gällande Gargamels båt:
Ifall bilden är korrekt så den låg den på lämmarna fram och bak är det ju lite udda, annars om dessa var borta är det väl ett normalt sätt att transportera en mindre båt på även om jag föredragit 2 spännband. Jag brukade även ha 4 bildäck mellan släp och båt då jag körde på vanligt släp. Sen skaffade jag en obromsad 80-trailer för det var för bökigt att hålla på att släpa upp 400kg båt på ett vanligt släp, med trailern gör man det själv , sen tog det väl emot en smula att backa ner släpet så alla lampor bak hamnade under vatten men peppar,peppar, det funkar än 20 år senare.
Ifall bilden är korrekt så den låg den på lämmarna fram och bak är det ju lite udda, annars om dessa var borta är det väl ett normalt sätt att transportera en mindre båt på även om jag föredragit 2 spännband. Jag brukade även ha 4 bildäck mellan släp och båt då jag körde på vanligt släp. Sen skaffade jag en obromsad 80-trailer för det var för bökigt att hålla på att släpa upp 400kg båt på ett vanligt släp, med trailern gör man det själv , sen tog det väl emot en smula att backa ner släpet så alla lampor bak hamnade under vatten men peppar,peppar, det funkar än 20 år senare.