tja om man vill göra om det om nåt år igen så är det ju såklart enklast att bara kladda som de gjort tidigare.......
Ska man göra det där riktigt så får man ju plocka ner den lite och mura upp igen. Skorstenar med kalkbruk är ju ganska enkla på det viset eftersom bruket oftast är som mjöl så det är bara plocka sten för sten tills den sitter ihop någotsånär. Har man tur räcker det ju med det som syns. Sen kalkbruk igen då såklart. INTE cementbruk eller KC bara för att det är det muraren hållt på med.
Köpte direkt från lev när jag murade om vår skorsten men jag har sett att Bauhaus lagerför kalkbruk också.