860 läst ·
2 svar
860 läst
2 svar
Skorsten
Undrar om någon har nåt bra tips på vilken skorsten man skall välja? ???
Dubbelpipan skall gå rätt upp. Har funderat på Isokern (pimpsten). Där kostar den ca 20000+moms för 8 meter. Finns det någon annan att rekommendera som är minst lika bra men billigare?
/Torparn
Dubbelpipan skall gå rätt upp. Har funderat på Isokern (pimpsten). Där kostar den ca 20000+moms för 8 meter. Finns det någon annan att rekommendera som är minst lika bra men billigare?
/Torparn
Du kan kika på denna hemsida kanske. Jag fick ett pris om 7 000 + moms för en enkelpipig 8-meters skorsten, varumärket är visst triopart och de har varianter med fler pipor. Har ej köpt den ännu så jag kan inte säga så mycket mer om den men den verkar helt ok, den är fyrkantig så den passar mitt ändamål då jag vill bak-ansluta en braskamin.
http://www.tonanordfire.com/
http://www.tonanordfire.com/
Hmm...bra tips!
Jag vet att Isokern tar ca. 9000 för en enkelpipig motsvarande, så din lev. verkar ju lite billigare. Det är också bra om skorstenen kan ligga an mot trämaterialet i huset utan någon brandrisk, så slipper man ta hänsyn till det.
/Torparn
Jag vet att Isokern tar ca. 9000 för en enkelpipig motsvarande, så din lev. verkar ju lite billigare. Det är också bra om skorstenen kan ligga an mot trämaterialet i huset utan någon brandrisk, så slipper man ta hänsyn till det.
/Torparn
Klicka här för att svara