Hej
Jag bytte tak hösten 2022 på ett hus från 70-talet. När den första snön kom förra vintern drog den med sig skorstenen till avloppsavfuktningen. Då kom takfirman och åtgärdade det som ett garantiärende.
Problemet är att det har hänt nu igen, och nu vill de inte komma då de hävdar att det är avloppsröret som måste stabiliseras och det därmed inte är deras fel. Försäkringsbolaget jag har hävdar att det är ett garantiärende och jag håller egentligen med dem.
Finns det någon här som kan svara på om de har rätt?
Huset är från 1977 och det var inga problem så länge det gamla taket fanns så jag tror ju att något hänt vid monteringen av takfirman.
Jag bytte tak hösten 2022 på ett hus från 70-talet. När den första snön kom förra vintern drog den med sig skorstenen till avloppsavfuktningen. Då kom takfirman och åtgärdade det som ett garantiärende.
Problemet är att det har hänt nu igen, och nu vill de inte komma då de hävdar att det är avloppsröret som måste stabiliseras och det därmed inte är deras fel. Försäkringsbolaget jag har hävdar att det är ett garantiärende och jag håller egentligen med dem.
Finns det någon här som kan svara på om de har rätt?
Huset är från 1977 och det var inga problem så länge det gamla taket fanns så jag tror ju att något hänt vid monteringen av takfirman.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Jag ska se till att den fästs när de kommer hit på tisdag. De hävdar att den inte ska fästas men det är ju uppenbarligen fel...Matti_75 skrev:
Märkligt att det inte heller upptäcktes av besiktningsmannen jag anlitade för entreprenaden. Men, men hoppas det löser sig nu. Tack för alla svar!
Klicka här för att svara

