Vi har en Samsung varmluftsugn med 2 fläktpropellrar i ryggen. När man startar den skorrar den som fasen. Började efter att jag kört Pyrolysfunktionen. Men när ugnen blir varm slutar det och det låter normalt.
Känns som det skulle kunna vara något lager till propellrarna som är problemet. Kan man smörja upp det? Och med vad? Det blir ju väldigt varmt så vad som helst lär ju inte funka. Eller behöver de bytas? Men tänker att eftersom det slutar när de blir varm så är de kanske inte slut.
Känns som det skulle kunna vara något lager till propellrarna som är problemet. Kan man smörja upp det? Och med vad? Det blir ju väldigt varmt så vad som helst lär ju inte funka. Eller behöver de bytas? Men tänker att eftersom det slutar när de blir varm så är de kanske inte slut.
Spisar är ju inte Samsungs starka sida, I detta fallet skulle jag bytt motor och fläktblad om det går att få tag på. Samsungs delar var billiga förr men ökade till nästan det dubbla förra året så nu är det lite fler beslut man måste ta, tex om den går sönder om en vecka igen, vad är mest kostnadseffektivt chansa att det räcker eller reparera i all oändlighet eller köpa en ny med 5-års garanti?K koolla skrev:Vi har en Samsung varmluftsugn med 2 fläktpropellrar i ryggen. När man startar den skorrar den som fasen. Började efter att jag kört Pyrolysfunktionen. Men när ugnen blir varm slutar det och det låter normalt.
Smörja funkar inte mer än för stunden
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vår ugn (IKEA) skorrade liknande för fem - sex år sedan. Genom garantin fick vi ut en servicetekniker och i vårt fall sa han direkt att muttern till fläkten hade släppt lite. Han skruvade åt denna och vi har inte haft problem sedan dess. Jag minns att han sa att den skulle skruvas motsols om det hände igen..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden