Vill visa vår fina lekstuga (gamla fårhuset). De minsta barnens tillhåll när vi andra målar innertak...
 
  • lekstuga.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket vacker bild!
 
Jovars, 8" kanske kan stämma i teorin för att motsvara dagens regelverkskåkar men i praktiken så har du ju även ett fint värmemagasin i din timmerkåk. Det viktigaste är nog om man kommer upp i sina normala 5-6" och får det vindtätt, ordentligt drevat/tätar knutarna och möjligtvis en klining på insidan som förstärker värmemagasinfunktionen/hindrar draget. I övrigt blir det nog taket och fönstrerna som blir åtgärdspunkter att beakta, men se till att bevara det som går och endast komplettera där det behövs...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.