11 484 läst ·
33 svar
11k läst
33 svar
Skola från 1800talet
Efter månader av väntan önskade jag att jag kom med glada besked, MEN nu har försäkringsbolaget sagt att dom inte kommer ta åt sej ärendet, och det ÄR äkta hussvamp, pratade lite snabbt med mäklaren idag (mycket på jobbet) och hon nämnde prissänkning , ska prata med henne imorgon och se hur vi ska gå vidare.
hoppas på att vi får åka dit och öppna upp lite golv och kolla ner i grunden på andra sidan murstocken, var för lite plats att ta sej dit från luckan som finns.
Samt att knacka upp lite på väggen vid murstocken för att se om svampen har letat sej uppåt.
Både jag och min sambo känner en dragning till huset i fråga, och jag har helt ärligt längtat tillbaka dit varje dag sen vi var på visningen. Så att låta det stå,och bli uppätet av svamp skulle kännas fördärvligt, vi vill bo där!
får se imorgon vad som blir sagt och hur vi går vidare.
hoppas på att vi får åka dit och öppna upp lite golv och kolla ner i grunden på andra sidan murstocken, var för lite plats att ta sej dit från luckan som finns.
Samt att knacka upp lite på väggen vid murstocken för att se om svampen har letat sej uppåt.
Både jag och min sambo känner en dragning till huset i fråga, och jag har helt ärligt längtat tillbaka dit varje dag sen vi var på visningen. Så att låta det stå,och bli uppätet av svamp skulle kännas fördärvligt, vi vill bo där!
får se imorgon vad som blir sagt och hur vi går vidare.
nu är jag bara 3:e part (säljare-mäklare-jag) men det verkar som att när det här kom fram och man kontaktade försäkringsbolaget så sa dom; självklart ska vi fixa det.
Andra gången började dom knorra och skylla på nån semester vikarie eller vad det var , men eftersom dom hadde sagt att dom skulle ta på sej det, så sa dom att om säljaren kan påvisa en skada som har orsakat svamp angreppet så skulle dom ta på sej det.
Det som har hänt på det huset är en vatten skada på 70 talet, och till det sa försäkringsbolaget "Nej."
så ja..... nu vettefan
Andra gången började dom knorra och skylla på nån semester vikarie eller vad det var , men eftersom dom hadde sagt att dom skulle ta på sej det, så sa dom att om säljaren kan påvisa en skada som har orsakat svamp angreppet så skulle dom ta på sej det.
Det som har hänt på det huset är en vatten skada på 70 talet, och till det sa försäkringsbolaget "Nej."
så ja..... nu vettefan
Det bidde ett köp ändå:wow: , efter en lite större undersökning av golvbjälklag verkar det inte som att svampen varesej är aktiv eller har spridit sej allt för långt, (återstår att se när vi börjar riva upp hela golvet) men enligt sanerings firman är det en gammal skada och troligtvis inte allt för stor , sen att det kommer bli hiskeligt med jobb är en annan femma
Får tillträde nu på onsdag , sen kör vi igång
Får tillträde nu på onsdag , sen kör vi igång
Kul, grattis!
Förstår att ni vill bo där. Kan bli hur bra som helst.
Min rekommendation är att använda klassiska metoder och material för att bevara charmen. Dessutom råkar det vara billigt, långsiktigt hållbart och enkelt att underhålla. Se gärna http://sodergarden.wordpress.com/ för tips och inspiration.
Min rekommendation är att använda klassiska metoder och material för att bevara charmen. Dessutom råkar det vara billigt, långsiktigt hållbart och enkelt att underhålla. Se gärna http://sodergarden.wordpress.com/ för tips och inspiration.
Produkter som diskuteras: "byggnadsvårda"
Stora boken om byggnadsvård
Den ultimata boken om byggnadsvård
479 kr inkl moms
Läs mer