64 838 läst ·
173 svar
65k läst
173 svar
Skogsavverkning utan min vetskap
Nä TS skulle ha vetat om detta isåfall..M -MH- skrev:
Det är ett helt vanligt förfarande när det gäller detta avtalet.. alltså det finns hos svärfar och hos bolaget.. Inte mer.
Om TS kollat upp det redan, ja.Maskintok skrev:
Man kan förstås göra som du och gissa sig fram, eller så kan man kolla upp det som jag rekommenderade redan i inlägg #21.
Att förvänta sig att säljaren självmant skall tala om vilka rättigheter som finns inskrivna vid försäljning är lite vågat. I detta fallet hade säljaren glömt att det fanns ett avtal till och med.
Eller så kan man göra som jag sagt åt TS från början.... ta ett snack med svärfar och med bolaget..M -MH- skrev:
hålla på och ringa runt eller logga in här och där löser inget... skogen är avverkad och det kunde inte TS ha stoppat oavsett...
Nej, men alla inskrivna avverkningsrätter. Du kan väl försöka läsa ordentligt? Inte någonstans i #21 står ordet avverkningsuppdrag, inte någonstans står det att det gäller för alla avverkningsrätter ens.A ArneTW skrev:
Avverkningsrätt, avverkningsuppdrag, avverkningsanmälan. Tre olika saker.
Redigerat:
Nä det har jag inte gjort.M -MH- skrev:
Men du har försökt att sudda ut ditt misstag länge nu...
Dessutom så skrev du själv detta för en stund sedan så skyll inte på ArneTW inte.
istället för att offra en massa tid på en massa om... Så råder jag TS till att kontakta sitt bolag som äger virkeslapparna och reda ut detta där direkt.
mycket smidigare och då får han ändå reda på allt och om det är stort eller litet förskott.
Allt kanske inte är belånat..
med det så skiter jag i detta forum för ikväll..
mycket smidigare och då får han ändå reda på allt och om det är stort eller litet förskott.
Allt kanske inte är belånat..
med det så skiter jag i detta forum för ikväll..
Det är de tvungna till..M -MH- skrev:
Annars kan TS skicka saken till kronofogden och få väck virket därifrån samt att han har rätt till ersättning för intrånget och körningen över hans mark..
Allt som är förstört och skadat..
Jo de flesta bolagen lägger fram den informationen som finns..
sluta att lägga upp trams som inte stämmer i frågan...