hej

tänkte bygga en varmbonat uterum/vinterädgård ca 34 m2 med elerktrisk golvvärme.
Vilka skjutpartier är bäst? vad kostar det att värma upp med isolerad platta under? kostar en del men vill inte att värmeförlusterna ska vara för stora. vill höra era åsikter
/Linda

det bästa du kan ha är hajom-partier men dessa kostar även därefter.. Annars har Schuco en rad partier att välja mellan, hör efter med någon partner och se vad de rekommenderar dig.

hej

Har varit ock kollat på skånska byggvaror men tyckte dom verkade lite "skramliga" men priset verkade bra , sedan har vi kollat på willabs wg85 och dom verkade vara riktigt bra. någon som har nån erfarenhet av dom? funkar dom i ett åretrunt uppvärmt uterum?
vilket kanalplasttak är bäst då?

• Gilla
MBGT
  • Laddar…
Beställde Hajom skjutpartier, till ett 20m2 uterum. 4,6 M bredd de kostade 89 tkr inklusive moms. Det är riktigt bra grejer! Det kommer ALDRIG bli lönsamt med tanke på hur mycket jag sparar i energikostnad, men de är stabila, snygga och tätar i nederkant. Ett par rangliga från skånska byggvaror hade kostat ca 6-7 tkr... Jag tror dock att jag inte kommer ångra mig. 25 års garanti!

har tyvärr inte den budgeten, men ska definitift inte köpa det billigaste. kostade bara det partiet 89000? vad kostade andra partier då?
Nån som har nån åsikt om willabs wg85 partier?

lulelinda skrev:
har tyvärr inte den budgeten, men ska definitift inte köpa det billigaste. kostade bara det partiet 89000? vad kostade andra partier då?
Nån som har nån åsikt om willabs wg85 partier?
Ja bara det partiet kostade 89 000:- sen kostade övriga elitefönster, 35 000:- till, så inget slog hajom.

//Anders

ja kostar det så smakar det. man får helt enkelt vad man betalar för. skånskas partier såg bra ut men jag upplevde dom som skramliga, har aldrig testat hajom men man får ta sig en titt. andra rekomendationer?

aedwall skrev:
Beställde Hajom skjutpartier, till ett 20m2 uterum. 4,6 M bredd de kostade 89 tkr inklusive moms. Det är riktigt bra grejer! Det kommer ALDRIG bli lönsamt med tanke på hur mycket jag sparar i energikostnad, men de är stabila, snygga och tätar i nederkant. Ett par rangliga från skånska byggvaror hade kostat ca 6-7 tkr... Jag tror dock att jag inte kommer ångra mig. 25 års garanti!
Och 0 månaders glasgaranti vilket märktes när mittenrutan sprack på mitt Hajomparti efter ett år. Ingen hjälp, ingen service. Va väl spenderade 50 papp....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.