Någon som har erfarenhet av skjutglasparti i PVC? Förutom den vanliga diskussionen om PVC då.

Har kikat på ett 4-delat parti, 40x21 likt detta:

https://www.nordiskafonster.se/produkter/fonster/pvc-fonster/fyrdelat-skjutparti

Fördelarna som jag ser det är ju främst priset, upp emot en 1/5-del jämfört med aluminiumparti. Även U-värdet är generellt något bättre.

Det som jag hört om stora skjutglaspartier i PVC är att de är kan vara svåra att skjuta, dvs glider dåligt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.