Jag blev lovad av byggfirman att de skulle fortsätta och sätta plåt runt skorstenen mm på mitt tak på måndag vecka 32 vilket var igår.
De kom aldrig så jag ringde och hörde med "medlaren" och han sa att byggfirman skjuter upp jobbet till vecka 33 då de planerat dåligt.

Jag har nu väntat sedan vecka 28 på att de ska slutföra jobbet på mitt tak men inget händer och mycket ser förjävligt ut.
Har jag rätten på min sida att ta in en egen plåtslagarfirma på deras bekostnad när de inte håller avtalade tider?

Besiktningsmannen vill besikta taket fast jag själv hittar många fel jag vill ha åtgärdade innan jag lägger pengar på en besikning till.

Du måste nog meddela firman att om de inte färdigställer NU, så tar du in en annan firma. De måste då få skälig tid att agera på ditt ultimatum. Men det handlar då inte om deras planering, den är deras problem, utan om att ifall det ex. är material som tar 2 veckor att få hem, så får du inte ge dem bara en veckas frist.

I praktiken lär du inte hitta någon annan seriös firma som gör jobbet inom ett par månader.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.