5 994 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
skjutdörr som ytterdörr?
Hej,
Jag letar efter en skjutdörr som ska va istället för en vanlig ytterdörr. Alltså kort och gott att jag vill byta ut en vanlig ytterdörr mot en skjutdörr så att den tar mindre plats när man öppnar den. Finns det? Jag har letat överallt men hittar endast ladudörrar eller glasdörrar för uterum. Den ska va i klass med en vanlig så att det är isolerat och fungerar bra vintertid.
Stort tack för hjälpen på förhand!
Med vänliga hälsningar,
Olivia
Jag letar efter en skjutdörr som ska va istället för en vanlig ytterdörr. Alltså kort och gott att jag vill byta ut en vanlig ytterdörr mot en skjutdörr så att den tar mindre plats när man öppnar den. Finns det? Jag har letat överallt men hittar endast ladudörrar eller glasdörrar för uterum. Den ska va i klass med en vanlig så att det är isolerat och fungerar bra vintertid.
Stort tack för hjälpen på förhand!
Med vänliga hälsningar,
Olivia
Kollar du med de större skjutdörrstillverkarna så kan dom hjälpa dig så att det blir rätt säkerhetsklass och täthet.
Priset som det dock kommer att kosta gör att man kan leva med att en vanlig dörr tar lite plats.
Priset som det dock kommer att kosta gör att man kan leva med att en vanlig dörr tar lite plats.
Stort tack för svar!
Mvh,
Olivia
Mvh,
Olivia
Hajom har skjutdörrar för utomhusbruk.H HeloBE skrev:
https://www.hajom.com/skjutdorrar/
De gör öppningsbara glaspartier, men även vanliga ytterdörrar.
Om du inte vill ha helglasat, borde det gå att istället använda dörrmaterial eller foliera.
Klicka här för att svara