Jag har byggt en pergola i anslutning till mitt hus. Pergolan tjänar som både entré och uteplats, och i mitt fall resulterar det att folk som går förbi på gatan kan titta rakt in i min uteplats (åtminstone känns det så). Jag skulle vilja lösa detta med en avdelare, helst en typ av spalje, men jag vill helst ha möjlighet att skjuta undan/flytta avdelaren vid behov när jag behöver utrymmet.
Sitter någon här inne på bra och smarta konstruktionstips för hemmafixaren?
Kan tillägga att det ofta blåser rätt ordentligt, så det behöver vara en rätt stadig konstruktion. Har provat med några krukor med höga växter. Det avhjälpte insynen men dom välte bara när det blåste.
Sitter någon här inne på bra och smarta konstruktionstips för hemmafixaren?
Kan tillägga att det ofta blåser rätt ordentligt, så det behöver vara en rätt stadig konstruktion. Har provat med några krukor med höga växter. Det avhjälpte insynen men dom välte bara när det blåste.
Jag är också intresserad av samma typ av insynsskydd vid vår entre. Det jag funderat på hittills är en sidomarkis som jag kan fästa i vårt garage. Finns flera modeller men tex denna
https://www.hornbach.se/shop/Sidomarkis-gra-160x300cm/6145083/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/Sidomarkis-gra-160x300cm/6145083/artikel-detaljer.html
Klicka här för att svara

