Vad har hänt med skivfäste till 90reglar för Kopplingsdosa?! Kan inte hitta dem hos varken schneider eller elko. 120 funkar om man klipper av, men är det så det är meningen att man alltid ska göra nu? Hjälp! Jag fattar inte!

• Del av elutrustning hålls nära kamera, person med arbetsskor i bakgrunden, grått utrymme, synliga kablar och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
En hand håller en vit och blå elektrisk kopplingsdosa med tre röda ändar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oups, menar Kopplingsdosa förstås. Schneider säger att den blå ersätter, men hur?

Du kan ju sätta dit en träkottling.

Absolut, det funkar ju också med de längre som man kortar av, och skruvar in. Går bäst på gips och med lim dock.
Men jag menar att en produkt tagits bort och inte fått nån vettig ersättare
Av 78 lägenheter har vi gjort drygt hälften och nu tog de gamla gula fästena slut

Sökte på Solar och hittade dessa, den första verkar vara den på din andra bild
Men kanske de andra passar, finns ju en del varianter. Här är artikelnummer:

1420249 SKIVFÄSTE 25mm, 70, 95, 120
1420394 Skivfäste 25mm 70/95/120
1420565 Regelfäste typ 3 för Schneider Multifix/ Elko Flexi+ infällda dosor
1426275 Universellt regelfäste för skruvmontage, BVB

Lycka till i ditt sökande, Hittar du inte något som passar så gör som Elmont föreslår.

Tack, men ingen av de där är det jag vill åt. Fick iallafall upp flera dosor igår, det är lugnt. Har inget alls emot att hitta på egna lösningar när nåt inte riktigt passar (tvärtom kan det va ett favoritmoment)
Tycker det känns surt att behöva göra så i 30 år framöver bara
Verkar bara vara jag och min kollega som tycker det är störigt, men jag jagar vidare på Schneiders kundtjänst!

Kanske byta fabrikat på dosorna, för det går väl inte så många kopplingsdosor, det är ju nått man knappt använder ;)

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Hehe man är ju bara en vanlig knegare som jobbar efter ritning

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.