Hej!
Vi tänkte köpa klättergrepp till dottern i julklapp och sätta upp på en skiva ute i trädgården. Men jag funderar lite över vad för skiva man ska ha. I lekparkerna är det ju nån typ av träskiva som ser ut att vara blandad med nån slags gummi...
Men det har jag aldrig sett i nån byggvaruhandel...
Nån som vet?

Eller kan man annars använda formplyfa?

//A

Formplyfa borde väl fungera?
Eller marinplywood behandlad med lämplig färg?

MvH Patrik

Klarar även kanterna att exponeras för regn och vind eller måste man behandla dom på nåt sätt? Tänket på att de kanske är lite vassa och inte så barnvänliga, men man kan kanske nita fast gummislang runt kanterna eller nåt...

Såna där lite "mjuka" skivor som man ser i lekparkerna, har du nån aning om vad det är?
//A

Marinplywood tål det mesta, men behandla det runt om, det skulle jag göra för säkerhetens skull!

Varför inte köpa 5mm liggunderlag/skumplast och limma fast på skivan?
Då blir den mjuk och go!
Kanterna borde du som sagt kunna klä min med nån typ av list.

mvH Patrik

De lekparker jag har sett med klätter grepp på en vägg har varit den typen av plyfa som man har på lastbilsflak och liknande. Mörkbrun med smått räfflat mönster. Även dessa behöver kanske sättas lister på runt kanter för att få mindre vassa kanter men gissar att denna typ av skiva håller fram tills dottern flyttar hemifrån. ;)

Ja, just det! Så har de ofta... Lite räfflor.
Men är det nåt som man privatperson kan få tag på?

//A

Kolla på såna skivor man använder när man gör gjutformar, dom är riktigt stabila. ganska dyra men det kanske inte behövs några större mängder,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.