Hej!

Anser ni att denna installation av diskho är korrekt utförd?

Jag tänker att problemet är att diskhon inte är tillräckligt nedtryckt i bänkskivan, samt att den bör förankras med tillhörande klammrar.

• Diskho installerad i bänkskiva, synlig kantspringa och otillräcklig nedsänkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installerad diskho inte tillräckligt nedtryckt i bänkskivan, med synlig kant. Syns även en modern kran och grov textur på väggen i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
Sthlm_
  • Laddar…
Jag hade inte varit nöjd iallafall med den installation.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
kan det ha varit så att hålet i skivar var för litet, så diskhon inte föll ner helt och hållet, och så valde montören att ta den billiga och snabba vägen ut och fixade det med silikon, och inte ens tillräckligt, tycker det syns lite springor där mot diskhons kant. I såna fall så letar ju vatten sig in där bakom, men om det är en stenskiva så sväller ju åtminstone inte den, lite värre för melaminskvian under bara.

Jag antar att det är stenleverantören som monterat hon? Det enklaste är nog att de kommer hem till dig och gör om jobbet med en ny ho. Var problemet att hålet var för litet så kan de ta med maskiner för att justera hålet. Vi gjorde så när vi ville ha en bredare spishäll, att stenfirman kom hem och sågade ur ett större hål.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.